همشهری آنلاین: رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی گفت: طی سه سال اخیر حدود ۴۰۰ چاه آب غیرمجاز در استان مرکزی مسدود شده که با این اقدام ۶۲ میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی این استان حفظ شده است.

رقیه یادگاری

به گزارش مهر، رقیه یادگاری با اشاره به اعتبارات استان مرکزی در سال جاری، اظهار داشت: مجموع اعتبارات استان مرکزی در سال جاری ۴۳۸ میلیارد تومان است که از این رقم ۵۸ میلیارد تومان مربوط به طرح‌های ملی و ۳۸۰ میلیارد تومان متعلق به طرح‌های با اعتبار استانی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی افزود: امسال در توزیع اعتبارات استانی طرح‌های آبرسانی روستایی، بهسازی راه‌های روستایی فاقد آسفالت، زیرساخت شهرک‌ها و نواحی صنعتی و همچنین رسیدگی به مناطق کم برخوردار و محروم بیش از پیش به عنوان الزامات مد نظر قرار گرفته است.

وی بیان کرد: امسال خوشبختانه برای اکثر شهرستان‌های استان مرکزی میزان تخصیص اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با افزایش میانگین ۴۵ درصدی روبرو بوده که زمینه مطلوبی را برای پیگیری امور از سوی مسئولان شهرستانی فراهم کرده است.

یادگاری با بیان این که طی چهار سال گذشته، تمامی روستاهای بالای ده خانوار در استان مرکزی از خدمات برق‌رسانی برخوردار شده‌اند، خاطرنشان ساخت: همچنین در این مدت بیش از ۴۰۰ روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم و ۲۲۶ روستا نیز از گاز بهره‌مند شده‌اند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی تصریح کرد: همچنین چند طرح انتقال آب در استان طی چند سال اخیر اجرایی شده که در دست اقدام است و از جمله آن می‌توان به طرح انتقال آب سد کوچری به خمین و ساوه و روستاهای مسیر انتقال اشاره کرد.

یادگاری با اشاره به اقداماتی که برای حمایت از تولید و صنعت استان در سال جاری مدنظر قرار دارد، گفت: بسته پنجگانه رونق تولید که دستورالعمل دولت با هدف تعیین مسیر و نقشه راه برای رسیدن به برنامه‌های توسعه، رشد تولید و رونق کسب و کار ابلاغ شده، برای اجرا در اختیار دستگاه‌های مرتبط قرار گرفته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی افزود: بسته پنجگانه شامل بسته ارتقای تولید ملی، بسته تامین مالی و سرمایه‌گذاری، بسته جذب، توسعه و تعمیق تکنولوژی، بسته تجارت خارجی و بسته اشتغال و توانمندسازی نیروی کار است که به منظور تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در دستور کار سال جاری قرار گرفته است.

کد خبر 374647

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha