گروه سیاسی: پس از آن که وزیرکشور اعلام کرد که طبق توافقات به‌عمل آمده، حداقل در یکی دو حوزه بزرگ، شمارش آرا به صورت رایانه‌ای خواهد بود، خبرنگار همشهری کسب اطلاع کرد که یکی از این حوزه‌ها، حوزه انتخابیه تهران است.

بر پایه این خبر حوزه انتخابی دوم که آرای‌ آن به صورت رایانه‌ای شمارش می‌شود، احتمالاً مشهد یا اصفهان خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مصطفی پورمحمدی که در حاشیه‌ دیدار با دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی و مسئولان آن سخن می‌گفت، در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره‌ نحوه‌ برگزاری انتخابات هم اظهار داشت: جلسات منظمی با شورای نگهبان برگزار کرده‌ایم که طی آن‌ها با انجام بخش‌هایی از انتخابات به صورت رایانه‌ای توافق شده است که تنها فراگیری و میزان آن هنوز قطعی نشده است.

زودتر برای کارت ملی اقدام کنید

رئیس شورای اطلاع رسانی وزارت کشور با اشاره به لزوم استفاده از کارت‌های ملی برای برگزاری انتخابات رایانه‌ای، از مردم خواست تا برای دریافت کارت ملی خود اقدام کنند.

محمدحسین موسی‌پور که در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران سخن می‌گفت و ایسنا خبر آن را منتشر کرد، با بیان این مطلب افزود: پیش‌بینی ما این است که تا اسفندماه 90 درصد از مردم کارت ملی خود را دریافت کنند.

وی همچنین گفت: براساس توافق با شورای نگهبان مرحله اول انتخابات یعنی ثبت نام از داوطلبان، مرحله دوم استعلام از مراجع چهارگانه، مرحله آخر تجمیع و شمارش آراء نیز به صورت رایانه ای خواهد بود.

معاون پارلمانی وزیر کشور در عین حال برگزاری انتخابات رایانه ای را منوط به مذاکرات با شورای نگهبان دانست و گفت: پس از پایان بررسی‌ها این امر را به صورت رسمی اعلام خواهیم کرد.

ادامه مسابقه

موسی‌پور همچنین خبر داد که مرحله دوم آزمایش نرم‌افزار رایانه‌ای انتخابات، روز یکشنبه چهارم آذر در 2مرحله از ساعت 10 تا 12 و 18 تا 20 انجام می‌شود.

وی با اشاره به ارائه نرم‌افزار و مستندات و برنامه اجرایی انتخابات رایانه‌ای به شورای نگهبان در تاریخ 30 آبان ماه اظهار داشت: منتظر هستیم اصلاح نهایی پس از ارائه نظرات آن‌ها صورت گیرد.

ثبت نام از 13دی

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که هیات های اجرایی از 8 دی ماه به مدت یک هفته فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و ثبت نام از داوطلبان نیز از 13 دی ماه به مدت یک هفته آغاز می‌شود.

موسی پور افزود: همزمان با انتخابات مجلس هشتم انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان در  ایلام، تهران، قزوین و تبریز و انتخابات میاندوره ای شوراها در 162 حوزه برگزار خواهد شد.

مدیر کل جدید انتخابات

به گزارش ایرنا، رئیس شورای اطلاع‌رسانی وزارت کشور در پاسخ به سؤالی مبنی بر زمان صدور حکم برای سرپرست اداره کل انتخابات این وزارتخانه گفت: برنامه‌های مربوط به انتخابات طبق جدول زمان‌بندی شده در حال اجراست و حضور سرپرست خللی در برنامه‌های تنظیم شده ایجاد نمی‌کند و سرپرست همان اختیارات مدیر کل را دارد گرچه به‌زودی حکم مدیر کل انتخابات هم صادر می‌شود.

احتمال تخلف

وی درباره احتمال تخلف در انتخابات نیز گفت: انتخابات در ایران جزو سالم‌ترین انتخابات در جهان است.

وی اضافه کرد: اگر نواقصی گاهی در انتخابات مشاهده می‌شود، به خاطر اشتباهات و خطاهایی است که صورت می‌گیرد اما سلامت انتخابات، سلامت قابل قبولی است.

افشار رئیس ستاد انتخابات

رئیس شورای اطلاع رسانی وزارت کشور  از انتصاب علیرضا افشار به ریاست ستاد انتخابات کشور در انتخابات مجلس هشتم خبر داد و گفت: به زودی حکم او از سوی وزیر کشور صادر می شود و این ستاد از نیمه دوم آذر کار خود را به صورت رسمی آغاز خواهد کرد.

کد خبر 37458

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز