سه‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

شهردار تهران از پروژه‌های باغ‌کتاب تهران و فاز دوم باغ پرندگان بازدید کرد و در جلسه با مدیران این دو پروژه، به بررسی آخرین اقدامات به‌منظور بهره‌برداری از آنها پرداخت.

قالیباف

در اين بازديد كه با حضور معاونان خدمات شهري و فني و عمراني شهرداري تهران و جمعي از مديران شهري برگزار شد، محمدباقر قاليباف ضمن بررسي ابعاد فني و اجرايي پروژه، دستورات لازم به‌منظور تكميل و راه‌اندازي فاز دوم باغ پرندگان تهران را صادر كرد. فاز دوم پروژه تفريحي و گردشگري باغ پرندگان تهران براي نخستين‌بار در كشور با نصب ستون‌هايي تا ارتفاع 50متر و به‌صورت محصور اجرايي شده است تا امكان پرواز آزادانه پرندگان در محوطه 6 هكتاري فراهم شود.

همچنين در راستاي توجه به اقتصاد مقاومتي تمامي تجهيزات نصب شده در اين پروژه توليد داخل بوده كه به اين ترتيب از خروج ميليون‌ها يورو ارز به خارج از كشور جلوگيري شده است. در فاز دوم باغ پرندگان تهران 3هزار بال پرنده از انواع گونه ماكيان، غازها، طوطي‌سانان و... در معرض ديد عموم شهروندان قرار خواهد گرفت.

شهردار تهران در ادامه بازديد از پروژه‌هاي شهري پايتخت به باغ‌كتاب تهران رفت و به بازديد از مراحل نهايي آماده‌سازي‌ اين پروژه به‌منظور افتتاح در روز 12تير‌ماه پرداخت. باغ‌كتاب تهران بزرگ‌ترين مجموعه فرهنگي كشور است كه بزرگ‌ترين فروشگاه كتاب كشور با ۱۴هزار مترمربع، بزرگ‌ترين مركز علمي كشور با ۱۲هزار مترمربع، گالري هنري با هزار و ۷۰۰مترمربع و فضاهاي متعدد فرهنگي و هنري در آن قرار دارد. هم‌اكنون بيش از ۴۰۰هزار عنوان كتاب در باغ‌كتاب تهران چيدمان شده و اقدامات نهايي به‌منظور ‌افتتاحيه باغ‌كتاب تهران در حال انجام است.

  • قطب فرهنگي قوي تهران در آستانه بهره‌برداري

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: باغ‌كتاب مي‌تواند يك مركز و قطب فرهنگي قوي براي شهر تهران باشد و بر فرهنگ كتابخواني مردم شهر تهران تأثير بگذارد.مهدي چمران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرين وضعيت باغ‌كتاب شهر تهران اظهار داشت: اين باغ بيش از 60هزار مترمربع مساحت دارد و در آينده نزديك به‌صورت رسمي افتتاح خواهد شد. وي افزود: باغ‌كتاب در تپه‌هاي عباس آباد بين كتابخانه ملي و باغ‌موزه دفاع‌مقدس واقع شده و بزرگ‌ترين مجموعه نمايشگاه دائمي كتاب جهان است.

رئيس دوره چهارم شوراي اسلامي شهر تهران گفت: اكنون اقدامات عمراني باغ‌كتاب شهر تهران به اتمام رسيده و هم‌اكنون نيز در حال فعاليت است اما قرار شده به‌زودي به‌صورت رسمي افتتاح شود. چمران با بيان اينكه اين باغ به مزايده گذاشته شده بود، تصريح كرد: وسعت باغ‌كتاب شهر تهران ۱۱۰هزار مترمربع است كه ۶۵هزار مترمربع آن ساختمان نمايشگاهي، تالارهاي همايش و اداري است و مابقي آن را فضاي سبز و يك درياچه مصنوعي تشكيل مي‌دهد. قرار است باغ‌كتاب شهر تهران پس از تكميل، به‌عنوان يك نمايشگاه دائمي كتاب در 4فصل سال به نمايش و ارائه كتاب بپردازد.

کد خبر 374394

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha