شنبه ۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس هیات‌مدیره انجمن سینماداران ایران در ارزیابی اکران ماه رمضان سپری شده گفت: با توجه به طرحی که درخصوص اکران فیلم‌ها در ماه رمضان برنامه ریزی شد و تاحدودی موفق بوده است اما برای موفقیت بیشتر باید راهکارهایی اندیشید.

به گزارش ايسنا؛ محمد قاصد اشرفی با اشاره به "طرح افطار تا سحر" و نیم بها کردن قیمت بلیت‌ها گفت: این طرح‌های تصویب شده موفق آمیز بودند ولی باید وقتی طرحی پیاده می‌شود، زمینه‌هایی هم برای بهتر اجرا شدن آن طرح فراهم شود؛ به طور مثال صدا سیما که تلویزیون ملی ماست باید اطلاع رسانی بیشتری می‌کرد.

رئیس هیات مدیره انجمن سینماداران ایران در ارزیابی اکران ماه مبارک رمضان ادامه داد: امسال فروش فیلم‌ها و استقبال از سینما ضعیف‌تر از پارسال و در حد متوسط بود، مثلا در یک سینما با 4 سالن فروش فیلم‌ها خوب نبود در حالی که سال قبل شرایط بسیار بهتر بود.

اشرفی به شرح علت این کسادی پرداخت و گفت: چند عامل در این زمینه تاثیر گذار بودند که از جمله آن می‌توان به ناتوانی فیلم‌ها در جذب مخاطب، نبود اطلاع رسانی، همکاری نکردن صدا سیما و منفعل بودن رسانه‌ها اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و وجود تب و تاب و فضای خاص حاکم بر کشور سینما را تحت تاثیر خود قرار داده بود و مردم را بیشتر درگیر سرنوشت شان، در ادامه حمله تروریستی که به مجلس شد، یک دفعه از حضور مردم در سینماها کاسته شد، زیرا که وقتی یک دفعه جامعه نا آرام شود بیشتر توجه مردم به آن سوژه معطوف می‌شود.

رئیس هیات مدیره انجمن سینماداران ایران درباره‌ی استقبال مردم از فیلم‌های کمدی گفت: کلا استقبال مردم از فیلم‌های کمدی بیشتر و اینکه مردم می‌خواهند فیلمی را ببینند که به آنها آرامش روحی بدهد،منطقی است. البته سوژه‌ها و سلیقه‌ها بسیار مهم است و اینکه فیلم بتواند با مردم ارتباط برقرار کند و همچنین خانوادگی بودن آن بسیار مهم است بنابراین ذائقه مردم عوض نشده است.

محمد قاصد اشرفی با اشاره به اینکه به بعضی فیلمها کمکهایی می‌شود تا بهتر دیده شوند گفت: ما سینماداران دراین حد می‌توانیم به یک فیلم کمک کنیم که مثلا تبلیغات انجام دهیم و ... ما که نمی‌توانیم از خیابان مردم را بیاوریم و مجبور کنیم که فیلم را ببینند، خود فیلم باید بتواند مردم را جذب کند. ما تنها می‌تواینم یک فیلم را اکران کنیم و می‌دانید که سینماها در مکان‌های خوب و مسیرهای پر رفت و آمد واقع شده‌اند و با زدن بنر خودشان می‌توانند برای فیلم تبلیغی بکنند.

او با بیان اینکه اکران فیلم‌ها مانند زنجیره‌ای با هم در ارتباط هستند، اظهار کرد: وقتی به هر دلیل به یک فیلم کمک می‌شود موقعیت از فیلم بعدی گرفته می‌شود. اینها زنجیره وار به هم ارتباط پیدا می‌کند بنابراین باید نظارت عادلانه باشد و موقعیت فیلم‌ها را بسنجد و تصمیم‌گیری بکنند، در غیر اینصورت صاحبان فیلم‌های بعدی معترض می‌شوند.

این سینمادار در پایان به نقش شورای صنفی نمایش در رعایت عدالت اشاره کرد و افزود: اگر یک فیلم 5 هفته بر پرده سینما بماند موقعیت حضور و دیده شدن را از فیلم بعدی خود خواهد گرفت. شورای صنفی نمایش تابع قرارداد سرگروه با دفاتر پخش عمل می‌کند که این قراردادها می‌توانند هفته‌ها و روزها را تعیین بکند. شورای صنفی خیلی اوقات به دلیل رعایت موضوع فیلم گذشت می‌کند و کارهایی بیش از آن از عهده شورای صنفی نمایش خارج است.

کد خبر 374142

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha