فرمانده نیروی انتظامی در جریان سفر به استان سیستان‌و‌بلوچستان و بازدید از مراکز نظامی و پاسگاه‌های مرزی، از منجنیقی که قاچاقچیان از آن برای انتقال مواد از افغانستان به ایران استفاده می‌کنند هم دیدن کرد.

اما اين منجنيق چطور مورد استفاده قاچاقچيان قرار مي‌گيرد. ماجرا از اين قرار است كه مرزهاي شمالي استان سيستان و بلوچستان با افغانستان براي جلوگيري از ورود مهاجران غيرقانوني و قاچاق مواد‌مخدر با ديوار محصور شده است. به همين دليل قاچاقچيان از منجنيق براي انتقال مواد به ايران استفاده مي‌كنند.

آنها براي اينكه كسي متوجه‌شان نشود، در روزهايي كه بادهاي 120روزه سيستان‌و‌بلوچستان در حال وزيدن است و به‌دليل گرد و خاك فراوان، شعاع ديد به حداقل ممكن مي‌رسيد، كارشان را با استفاده از اين وسيله شروع مي‌كنند. اين منجنيق‌ها توانايي پرتاب گلوله‌هاي يك يا دو كيلويي ترياك تا مسافت 200متر را دارند و قاچاقچيان در هنگام وزش باد و گرد و خاك، با استفاده از آن محموله‌هاي ترياك را از بالاي ديوار به آن‌سوي مرز و داخل خاك ايران پرتاب مي‌كنند.

اين طرف مرز نيز همدستان‌شان با حضور در محلي كه گلوله‌هاي ترياك فرود مي‌آيند، آنها را جمع‌آوري كرده و به اين ترتيب به ديگر شهرهاي ايران قاچاق مي‌كنند. تاكنون مأموران چند باند كه با اين روش مواد مخدر قاچاق مي‌كردند را دستگير كرده‌اند.

کد خبر 374069

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha