همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی، تاسیس رژیم صهیونیستی را نقطه آغاز ماجراجویی های گسترده در خاورمیانه توصیف کرد و گفت: در حافظه قرن اخیر پدیده ای شوم تر از رژیم صهیونیستی نداریم.

لاریجانی علی

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با تمجید از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، افزود: برادران و خواهران، بار دیگر در روز قدس به ندای امام رحمه الله علیه لبیک گفتید و صحنه باشکوه غیرت دینی در مقابل ظلم و ستم استکبار و صهیونیسم را به رخ جهانیان کشاندید.

وی تصریح کرد: در حافظه قرن اخیر پدیده‌ای شوم تر از ماجرای ایجاد رژیم صهیونیستی نداریم که بر اساس نقشه شیطانی بود و جنایانی مانند دیر یاسین، غزه، کفر قاسم و صبرا و شتیلا و حرم ابراهیمی الخلیل و آواره نمون ملت از سرزمین خود را مرتکب شدند که در تاریخ نظیر ندارد.

لاریجانی گفت:‌ تاسیس این رژیم نقطه آغاز ماجراجویی‌های گسترده در خاورمیانه شده است که تا امروز که دست این رژیم در حمایت از تروریست‌ها علنی شده و کل کشورهای اسلامی را درگیر کرده است.

وی اظهار داشت:‌ مسلمانان با پدیده‌ای تبهکار به نام صهیونیسم مواجه هستند که گرچه خود را متکی به یهود کرده اما این دستاویز و حقیقت قضیه، یک دسیسه استعماری است که قدرت‌های بزرگ در آن دست داشتند تا ملل مسلمان را درگیر کنند وگرنه یهود در ایران زندگی می‌کنند و از صهیونیست‌ها بیزارند و در جهان هم یهودانی هستند که صهیونیست‌ها را محکوم می‌کنند.

لاریجانی گفت: این که امام بارها فرمودند مسلمانان متحد شوید و دست جنایتکاران چپ و راست را که در راس آن آمریکا است قطع و اسرائیل را ریشه کن کنید از آن جهت است که استعماراگران یک غده سرطانی در منطقه ایجاد کرده‌اند که برای همیشه مسلمانان را درگیر نگه دارند. امروز هم ما با چنین پدیده‌ای مواجه هستیم.

وی افزود: صهیونیسم یک جنبشی است که هدف آن بازگرداندن یهودیان به وطن خود که به دروغ آن را فلسطین انتخاب کرده‌اند است؛ این اصطلاح تا قرن 19 مطرح نبود. پس از کنگره اول صهیونیسم در سال 1897 میلادی در شهر بال، عملا به این نظریه سامان دادند و به مرور شکل اجرایی پیدا کرد. پس از آن که هرتسل کنگره اول را ایجاد کرد و اعلامیه بالفور توسط انگلستان صادر شد عملا به یک جنبش سازمان یافته تبدیل شد.

کد خبر 374025

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha