مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه مساحت بام سبز باغ کتاب تهران ۱۰ هزار مترمربع است، گفت:

garden

این بام فضایی دلنشین برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان است.

عليرضا جعفري در حاشيه بازديد از مراحل پاياني آماده‌سازي‌ پروژه باغ كتاب تهران، گفت: يكي از موارد قابل توجه در پروژه باغ كتاب تهران استفاده وسيع از فضاي سبز است. وي با تأكيد بر اينكه بام سبز علاوه بر ايجاد طبيعتي زيبا و جايگزيني با منابع طبيعي از‌دست‌رفته داراي مزاياي عمده ديگري است، افزود: با استفاده از بام سبز علاوه بر زيبايي و افزايش ارزش ساختمان مي‌توان از اتلاف انرژي گرمايي نيز جلوگيري چشمگيري به عمل آورد. به‌عبارتي با استفاده از پوشش بام سبز حداكثر 2ليتر سوخت در هر مترمربع در هر سال ذخيره انرژي خواهيم داشت.

جعفري با بيان اينكه سيستم بام سبز تا 50درصد از هدر رفتن آب جلوگيري مي‌كند، افزود: سيستم بام سبز مي‌تواند آب ذخيره شده را با زمانبندي متفاوت به نقاط مختلف جاري كند كه نقش بسزايي در صرفه‌جويي آب دارد. مديرعامل شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران، جلوگيري از اتلاف انرژي، استفاده بهينه از منابع طبيعي آب و استفاده بهينه از فضاي بام را ازجمله مزاياي عمده بام سبز باغ كتاب تهران برشمرد. وي با اشاره به اينكه 6سالن سينمايي در باغ كتاب تهران در حال راه‌اندازي است، گفت: 3سالن با ظرفيت 708نفر و 3سالن سينماي وي‌آي‌پي به ظرفيت 84نفر در حال احداث در مجموعه باغ كتاب تهران است.

جعفري با بيان اينكه هم‌اكنون 6سالن سينما و يك سالن با 2 كاربري سينما و تئاتر در مجموعه باغ كتاب تهران در حال راه‌اندازي است، بيان داشت: اين مجموعه از قابليت‌هاي بسياري ازجمله ايفاي نقش به‌عنوان هماهنگ‌كننده در فرايند توليد و نشر كتاب و ارتقاي استانداردهاي توليد و نشر، ترويج نوآوري‌ها و فناوري‌هاي حوزه نشر، دسترسي مخاطبان بين‌المللي به منابع اسلام، ايران و انقلاب اسلامي و منابع خارجي برخوردار است. مديرعامل شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران با اشاره به اينكه باغ كتاب تهران از 10سالن سينما و آمفي‌تئاتر تشكيل شده است،

گفت: از اين تعداد 4سالن آماده شده و 6سالن ازجمله سالن‌هاي سينمايي و آمفي تئاتر نيز در حال تكميل و تجهيز است. وي با اشاره به كاربري‌هاي درنظر گرفته شده در باغ كتاب تهران گفت: باغ كتاب فضاي مفرح و شادي را براي دورهم بودن خانواده‌ها و درنظر گرفتن ساعتي براي مطالعه و كتابخواني فراهم مي‌كند.

کد خبر 373716

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha