دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: بریتانیا سرانجام از امروز دوشنبه ۲۹ خرداد مذاکرات با همتایانی از اتحادیه اروپا را برای خروج از این بلوک سیاسی – اقتصادی آغاز می‌کند.

 تیم مذاکره‌کننده اتحادیه اروپا به رهبری میشل بارنیه از ماه‌ها پیش برای برگزاری مذاکرات خروج اعلام آمادگی کرده بودند اما دولت بریتانیا این روند را به تاخیر انداخته بود.

دولت انگلیس روند رسمی مذاکرات دو ساله را باید از ۲۹ مارس09 فروردين) آغاز می کرد. علاوه بر این، برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در اوایل همین ماه به مشکلات افزود؛ چرا که حزب ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس اکثریت پارلمانی را از دست داد.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس،‌ بوریس جانسون،‌ وزیر امور خارجه انگلیس گفته است هدف این مذاکرات آماده‌سازی برای ایجاد "شراکت عمیق و ویژه" با اتحادیه اروپاست.

او پیش از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ به خبرنگاران گفت: اکنون مهم‌ترین مساله حفظ چشم‌انداز به آینده است. ایجاد یک شراکت جدید، عمیق و ویژه بر پایه دوستی ما مهم است.

از سوی دیگر، دیوید دیویس، وزیر بریگزیت انگلیس با بیان این‌که مذاکرات از عصر امروز آغاز می‌شود،‌ تاکید کرد شرایط خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و نیز روابط با اروپا در آینده مشخص خواهد شد.

کد خبر 373657

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha