دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۰
۰ نفر

امتحانات خرداد امسال هم به پایان رسید اما حواشی لو رفتن و فروش سؤالات امتحانی کام بسیاری از دانش‌آموزان را تلخ کرد.

البته مسئولان به دانش‌آموزان و خانواده‌هاي آنان اطمينان‌خاطر داده‌اند كه چنين چيزي نبوده و امتحانات در كمال سلامت برگزار شده‌است.

پليس فتا هم روز گذشته در اظهارنظري كلي اعلام كرد: «هيچ شكايتي از سوي مسئولان آموزش و پرورش مبني بر شناسايي فروشندگان سؤالات لو رفته امتحانات نهايي در شبكه‌هاي اجتماعي به‌دست اين پليس نرسيده‌است.»

گزارشي درخصوص فروش سؤالات امتحاني 2ساعت قبل از امتحان پيش‌تر در همشهري منتشر شد كه در آن مسئولان اين موضوع را تأييد نكردند. با اتمام امتحانات خرداد، گزارش‌هايي در خبرگزاري‌ها منتشر شد كه فروش و لو رفتن سؤالات امتحاني را تأييد مي‌كرد.

خبرگزاري‌هاي تسنيم و فارس در گزارش‌هاي مشابهي نگراني‌هاي والدين و دانش‌آموزان دراين‌باره را منعكس و اسنادي دال بر لورفتن و فروش سؤالات امتحاني منتشر كردند. در برابر اما عبدالرسول عمادي رئيس مركز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش معتقد است كه اين كانال‌ها و صفحات كاملا شيادي است و از شرايط زمان امتحانات دانش‌آموزان سوءاستفاده مي‌كنند چرا كه امتحانات نهايي از ضريب امنيت بالايي برخوردار بوده و احتمال لو رفتن سؤالات صفر است.

عليرضا سليمي، دبير كميسيون آموزش مجلس البته موضوع را مختومه نمي‌داند و مي‌گويد: «بحث‌هايي در اين خصوص در كميسيون آموزش مجلس شده و گزارشي به‌دست ما رسيده، اما مستنداتي نداريم. موضوع مهم اين است كه چگونه سؤالات امتحان نهايي لو مي‌رود و اين درحالي است كه آموزش و پرورش در اين خصوص سكوت كرده است. آموزش و پرورش بايد مشخص كند كه اين موضوع چقدر واقعيت دارد.مجلس با حساسيت فوق‌العاده اين موضوع را پيگيري مي‌كند؛ چراكه اين موضوع باعث رواج بي‌عدالتي خواهد شد و بايد با فروشندگان اين سؤالات برخورد كرد و هرگز قابل دفاع نيست.»

کد خبر 373599

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha