دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: شش عضو گروهی که به کاخ سفید درباره بیماری ایدز مشاوره می‌دهد، از مقام‌های خود استعفا کرده‌اند و می‌گویند دولت ترامپ اهمیتی به این بیماری نمی‌دهد.

HIV

به گزارش زونامه ایندیپندنت کارشناسان این گروه با نام «شورای مشورتی ریاست‌جمهوری درباره اچ‌آی‌وی/ایدز» در نامه استعفایشان در سایت خبری نیوزویک منتشر شده است، مدعی‌اند دولت ترامپ هیچ سیاست هدفمندی برای مقابله با ایدز ندارد، به توصیه‌های افرادی که در میدان کار می‌کنند توجهی ندارد و از قانونی حمایت می‌کنند که به افرادی که با این بیماری زندگی می‌کنند، آسیب می‌رساند.

اسکات ای سکوتس، یکی از این کارشناسان می‌گوید: «ما زندگی‌مان را وقف مبارزه با این بیماری کرده‌ایم و احساس می‌کنیم دیگر نمی‌توانیم در این شورای مشورتی ریاست‌جمهوری کار مؤثری انجام دهیم چراکه رئیس‌جمهور اصولاً توجهی به این موضوع ندارد.»

این شورا که در سال ۱۹۹۵ زمان رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، بیل کلینتون به وجود آمد، از طریق وزیر بهداشت و خدمات انسانی توصیه‌هایی را به دولت ارائه می‌دهد. امسال این شورا که قبل از این استعفاها ۱۸ عضو داشت، فقط یک جلسه در ماه مارس داشته است.

به گفته اعضای این شورا، ترامپ در هنگام شروع ریاست‌جمهوری‌اش وب‌سایت اداره سیاست ملی در برابر ایدز را تعطیل کرد و کسی را برای سرپرستی این اداره تعیین نکرد.

این کارشناسان می‌گویند کارشان در بیرون این شورا مؤثرتر خواهد بود و برای تغییر سیاست‌های دولت فعلی که به سلامت اجتماعات و کل کشور آسیب می‌زنند، تلاش خواهند کرد.

کد خبر 373592

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha