همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تصویب تحریم‌ها علیه ایران در سنای آمریکا گفت: هیئت نظارت بر اجرای برجام جلساتی در این خصوص برگزار و تصمیماتی اتخاذ کرده است.

بروجردی

به گزارش مهر، علاءالدین بروجردی در خصوص تصویب تحریم‌های جدید ضد ایرانی در سنای آمریکا اظهار داشت: آمریکا بار دیگر نشان داد که نظام سیاسی غیرقابل اعتمادی در عرصه بین‌المللی است.

وی ادامه داد: برجام یک سند رسمی بین‌المللی است که ۶ کشور از جمله اعضای دائمی شورای امنیت، آلمان و اتحادیه اروپا آن را امضا کردند و قطعنامه شورای امنیت نیز بر آن صحه گذاشته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر گونه تخلف از این سند رسمی به معنای نقض برجام است، اظهار داشت: بدون تردید اقدامی که کنگره آمریکا انجام داد، نقض آشکار برجام است و متناسب با این تخلف آمریکا که طبیعتاً دیگر کشورها از آن تاسی نخواهند کرد و به تعهدات خود پایبند خواهند بود، جمهوری اسلامی ایران نیز باید تصمیم گیری کند.

بروجردی گفت: هیئت نظارت بر اجرای برجام که ساختاری قانونمند در این زمینه است، جلساتی را در این زمینه تدارک دیده و تصمیماتی را اتخاذ کرده که به اطلاع ملت شریف ایران خواهد رسید.

وی اظهار داشت: با توجه به مسئولیتی که ریاست محترم مجلس به کمیسیون امنیت ملی واگذار کرده است ما نیز جلساتی را با مرکز پژوهش‌های مجلس تنظیم کردیم .

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه طرح اولیه آماده است، گفت: مجلس در جهت مقابل با این اقدام غیرقانونی کنگره آمریکا بلافاصله پس از تعطیلات، این طرح را به هیئت رئیسه ارائه خواهد کرد و اعلام وصول می‌شود.

بروجردی اضافه کرد: تصور می کنم این طرح با قید فوریت به صحن بیاید و ان شاءالله با رای قاطعی مقابله با این اقدام نابخردانه کنگره آمریکا را رقم خواهیم زد.

کد خبر 373443

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha