چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در سفری اعلام نشده برای دیدار با مقام‌های افغانستان وارد کابل شد.

 آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل پس از ورود به افغانستان با انتشار توئیتی در این‌باره نوشت: هم اکنون با هدف گفت‌وگو با مقام‌ها و مردم افغانستان وارد کابل شدم. سازمان ملل در این دوره رنج و خشونت در کنار مردم افغانستان ایستاده‌است.

در همین حال هیات همیاری سازمان ملل در افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: گوترش امروز چهارشنبه 24 خرداد وارد کابل و با استقبال نماینده ویژه خود در افغانستان روبه‌رو شد.

در ادامه این بیانیه به نقل از یادامیچی یاماموتو، نماینده دبیرکل سازمان ملل در افغانستان آمده است: این سفر گوترش نشان‌دهنده هم‌بستگی سازمان ملل با مردم افغانستان و همچنین پایبندی ما به تعهدمان مبنی بر ایستادگی در کنار افغانستان در مواجهه با چالش‌های متعدد است.

به گزارش ایسنا به نقل از خامه پرس،در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: سازمان ملل در حمایت از یک روند صلح با رهبری دولت افغانستان براي حمایت از اقلیت‌های محروم و آسیب‌پذیر این کشور و همچنین کمک به تضمین ثبات در آینده تمامی مردم افغانستان مصمم است.

این سفر در حالی انجام شده که افغانستان با خشونت‌های متعددی از سوی افراط ‌رایان مواجه بوده و همچنین درگیر مسائل سیاسی متعددی در پی بمب‌گذاری مرگبار کابل طی ماه گذشته است.

پیش از گوترش نماینده او براي بررسی شرایط افغانستان و همچنین دیدار با مقام‌هاي داخلی و بین‌المللی به کابل سفر کرده بود.

در پایان این بیانیه خاطرنشان شده است قرار است در اوایل ژوئیه سال جاری میلادی براي بازنگری استراتژیک در افغانستان جلسه‌ای از سوی شورای امنیت سازمان ملل تشکیل شود.

کد خبر 373189

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha