همشهری آنلاین: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که وی مطمئن است آمریکا به رغم اعتراضات خود، به توافق هسته‌ای در حال اجرای ایران و ۱+۵ پایبند خواهد بود.

موگرینی: مطمئنم که آمریکا به توافق هسته ای پایبند می ماند

به گزارش رویترز، فدریکا موگرینی روز سه شنبه در جریان نشست خبری کنفرانس میانجیگری صلح اسلو، گفت: اطمینان دارم که بازبینی (توافق هسته ای) در ایالات متحده به اخذ تصمیم های معقولی منجر خواهد شد که همانا حفظ توافق در حال اجراست.

وی افزود: در هر صورت اتحادیه اروپا تضمین خواهد داد که توافق هسته ای را حفظ کرده به آن پایبند باشد و به سیاست ارتباط با ایران ادامه دهد.

کانال خبری سخنگوی وزارت امور خارجه نیز گزارش داد: موگرینی در ادامه صحبت های خود در این نشست در تایید سخنان جان کری در موضوع پایبندی ایران به برجام گفت 'ما همین چند هفته پیش شاهد چندمین گزارش آژانس بین المللی انر‍ژی اتمی بودیم که تایید کرد ایران به تعهدات خود در برجام پایبند است. بنا بر این ما در اولین قدم بر این مسئله که غیر ممکن است با ایران به توافق هسته ای برسیم غلبه کردیم و در مرحله بعد هم بر بد گمانی هایی که می گفتند این توافق هسته ای به سرانجام نخواهد رسید غلبه کردیم'.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود 'حال که در آستانه رسیدن به سال دوم حصول برجام هستیم، آژانس بین المللی انرژی اتمی در ششمین گزارش جامع خود تایید می کند که ایران به توافق هسته ای پایبند است، اما در هر حالتی (درهر شرایطی که اتفاق بیفتد) اتحادیه اروپا تضمین می کند توافق هسته ای با ایران دوام خواهد داشت'.

موگرینی تصریح کرد 'همه ما به این توافق هسته ای پایبند هستیم و این توافق متعلق به یک کشور نیست. این توافق متعلق به جامعه جهانی است و تا زمانی که مربوط به اتحادیه اروپا باشد ما تمام تلاش خود را می کنیم که مطمئن شویم که توافق اجرایی شده و در حال اجراست'.

وی گفت 'سیاست ما و تعهد ما برای اجرای برجام ادامه خواهد داشت'.

به گزارش ایرنا، نشست اسلو فروم 2017، امروز از جمله با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، جان کری وزیر امور خارجه سابق آمریکا، فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، رتنو مرسودی وزیر امور خارجه اندونزی و بورگه برنده وزیر امور خارجه نروژ و جمعی دیگر از مقامات و شخصیت های کشورهای مختلف گشایش یافت.

در این نشست مقامات و شخصیت های بیش از یک 100کشور جهان حضور دارند و درباره مهمترین منازعات جهانی و راهکارهای تحقق صلح بین المللی تبادل نظر می کنند.

کد خبر 373095

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha