دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: وزارت کشور فرانسه از پیروزی حزب متعلق به امانوئل مکرون، رئیس‌ جمهور این کشور در انتخابات پارلمانی خبر داد.

 وزارت کشور فرانسه اعلام کرد، حزب «جمهوری به پیش» متعلق به امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور این کشور در انتخابات پارلمانی از رقبای خود پیشی گرفته است.

بر اساس اعلام وزارت کشور فرانسه، با شمارش کل آرا، کاندیداهای وابسته به حزب مکرون بیش از ۳۲ درصد آرا را به دست آورده‌اند.

در همین حال، حزب جمهوری‌خواهان با کسب کمتر از ۱۶ درصد آرا، جایگاه دوم را در این انتخابات برای خود به ارمغان آورده است. حزب راست افراطی جبهه ملی ۱۳.۲ درصد و بعد از آن حزب چپ افراطی با ۱۱ درصد آرا قرار دارد. هم‌چنین حزب سوسیالیست که تا پیش از این حزب حاکم فرانسه بود فقط ۷.۴ درصد آرا را کسب کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز،میزان مشارکت در این انتخابات ۴۸.۷ درصد اعلام شده است اما این میزان خیلی کمتر از دوره قبل با ۵۷.۲ درصد در دور اول سال ۲۰۱۲ بود و شاید به این علت باشد که مخالفان مکرون از مبارزه ناامید شده و در انتخابات شرکت فعال نداشته‌اند.

از سوی دیگر، نتایج آخرین نظرسنجی‌ها پس از رأی‌گیری در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه نشان می‌دهد که حزب «جمهوری به پیش» می‌تواند در این انتخابات بین ۴۱۵ تا ۴۵۵ کرسی پارلمانی را برای خود به ارمغان آورد.

حزب مکرون تقریبا یک سال پیش تاسیس شد و بسیاری از نامزدهای این حزب، چهره‌های تازه‌وارد یا کم تجربه در عرصه سیاست فرانسه هستند و از طبقه‌هاي مختلف جامعه، دانشجویان، بازنشستگان و حتی یک گاوباز تشکیل شده است.

انتخابات پارلمانی فرانسه دو دوره‌ای است و دور دوم آن یکشنبه آینده ب28 خرداد رگزار می‌شود. کسانی که در دور اول کمتر از ۱۲.۵ درصد کل آراي واجدان شرایط رای آورده باشند؛ حذف خواهند شد و بقیه به دور دوم خواهند رفت. در دور دوم هر کسی که بیشترین رای را داشته باشد نماینده پارلمان خواهد شد.

کد خبر 372900

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha