یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱
۰ نفر

عباس براتی‌پور: نزدیک به ۳۰ سال در این دیدارها حضور دارم.

در اين ديدار شاعران از سراسر ايران گردهم مي‌آيند و در كنار هم به شعرخواني پرداخته و از نظرات مقام معظم رهبري آگاه مي‌شوند. شاعران جوان و پيشكسوت در اين ديدار توفيق مي‌يابند كه در كنار هم براي چند ساعت به تعامل و تبادل نظر بپردازند.
مقام معظم رهبري در اين جلسه به شاعران توصيه كردند كه به تقويت اشعار خود در ساختار و مضمون بپردازند و تصور نكنند كه به اوج رسيده‌اند چرا كه تا به اوج رسيدن فاصله است و بايد مطالعه كنند.

تأكيد ايشان بر شاعران جوان نيز اين بود كه توقف نباشد و راه بايد ادامه پيدا كند. ايشان فرمودند: «جوانان شاعر فكر نكنند كه به قله رسيده‌اند و به يك جايي رسيده‌ايم؛ جوانان شاعر به اينكه به كارهاي ارزنده رسيدند اكتفا نكنند بايد راه را ادامه دهند».

از ديگر نكاتي كه رهبر معظم به شاعران توصيه داشتند، غافل نشدن از مسائل روز و همچنين انقلاب و نظام است؛ اينكه شاعران مسائل روز جهاني را دنبال كنند و در قالب شعر به آن بپردازند و هيچ‌گاه از كنار مسائل و رخدادهاي جهاني نگذرند. انقلاب و نظام از ديگر مواردي بود كه مقام معظم رهبري به آن اشاره داشتند كه شعر مي‌تواند براي شناساندن كافي آن تأثيرگذار باشد.

در اين ديدار شاعران از شهرهاي مختلف حضور داشتند و بعد از قرائت اشعار توسط شاعران، مقام معظم رهبري ديدگاه خود نسبت به شعر را مي‌فرمودند و اگر شعر مشكل دستور، وزني و... داشت، ايشان با كلام شيواي خود آن را بيان مي‌كردند. اين ديدارها براي همه شاعران مؤثر است و نگاه و نظر مقام معظم رهبري به شاعران جوان و شعرشان در اين ديدارها عنوان مي‌شود و شنيدن نقدها و رهنمودهاي ايشان در اين جلسات ارزشمند است.

ديدار شاعران با مقام معظم رهبري انگيزه‌اي براي شاعران جوان خواهد بود كه بيشتر ذوقشان به جوشش درآمده و بتوانند كارهاي بهتري ارائه كنند.در اين مراسم برخي از شاعران خارجي نيز دعوت شده بودند كه به شعرخواني مي‌پرداختند و رهبري با علاقه و ميل به شعر شاعران گوش مي‌دادند.

اين جلسه فرصت خوب و مغتنمي است براي اهل ادب و ذوق به ويژه آنها كه حضور پيدا مي‌كننداما نكته قابل ملاحظه اين است كه در اين جلسات سعي شود وقت كافي به شعرخواني شاعران جوان داده شود و اين تقسيم‌بندي در زمان شعرخواني مهم است كه برگزاركنندگان بايد درنظر بگيرند.

  • شاعر
کد خبر 372871

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha