مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد، نوزادان از زمانی که در رحم هستند، می‌توانند چهره‌ها را تشخیص دهند.

جنین

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه تلگراف، تصاویر در حال حرکت از جنین به طرز باورنکردنی نشان می‌دهند که آنها می‌توانند سر خود را به سمت اشکال چهره مانند بچرخانند.

اما این تحقیق که توسط محققان دانشگاه لنکستر انجام شد، نشان داد که جنین‌ها نسبت به اشکال غیر از چهره واکنش نشان نمی‌دهد.

نتیجه این مطالعه نشان می‌دهند که غریزه شناسایی خصیصه‌های چهره قبل از اینکه نوزاد اولین چهره را مشاهده کند، تکامل می‌یابند.

این یافته نشان می‌دهد که حواس جنین به خوبی تکامل می‌یابند و والدین باید تعامل با کودک خود را از زمانی که در رحم است آغاز کنند.

پروفسور 'وینست رید' استاد دانشگاه لنکستر که ریاست این تحقیق را بر عهده داشت گفت: جنین در سه ماهه سوم بطور فعالانه ای به دنبال اطلاعات است.

وی گفت: در مطالعه ما جنین‌ها باید سر خود را برای نگاه کردن به محرک‌های شبه چهره ای که از آنها دور می‌کردیم، حرکت می‌دادند. این مطالعه نشان داد که جنین‌ها شرکت کنندگانی فعالی برای کشف اطلاعات از محیط زیست هستند. این بدان معنی است که می‌توان سایر روش‌های تعامل با جنین را مد نظر قرار داد.

محققان در این مطالعه که در مجله Current Biology منتشر شده است، نوشتند: ما متوجه شدیم که جنین‌ها تفاوت میان اشکال مختلف را تشخیص می‌دهند و ترجیح می‌دهند که اشکال چهره مانند را نسبت به اشکال غیر چهره مانند، ردیابی کنند.

با این حال محققان خاطر نشان کردند که نوزادان تازه متولد شده حس بینایی بسیار ضعیفی دارند بنابراین جنین‌ها نیز از توانایی ضعیف مشابه ای برای تمرکز برخوردار خواهند بود.

همچنین محققان تاکید کردند که جنین در سه ماهه سوم بارداری حتی می‌تواند بشنود. این موضوع والدین را ترغیب می‌کند که کتاب‌هایی را با صدای بلند برای یکدیگر بخوانند زیرا این کار به پیوند والدین با جنین کمک می‌کند و می‌تواند سودمند باشد.

کد خبر 372608

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha