همشهری آنلاین: فیلم‌های سینمایی روی پرده پس از حوادث تروریستی اخیر تهران با افت فروش مواجه شدند.

سینما

به گزارش ایسنا، در روزهایی که فیلم‌های کمدی سینماها به ویژه «نهنگ عنبر» در هر شرایطی با استقبال مخاطبان روبرو شده بودند، اتفاقات اخیر در تهران باعث کاهش تعداد تماشاگران سینماها شده است.

علی سرتیپی - مدیرعامل موسسه پخش فیلمیران - در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد: با توجه به اتفاقات رخ داده و توصیه‌هایی که به مردم شده بود، قطعا حوادث تروریستی تهران بر میزان فروش فیلم‌ها تاثیر داشته و دست‌کم شاهد افت ۳۰ تا ۴۰ درصدی در فروش فیلم‌ها بوده‌ایم که امیدوارم در روزهای آینده شرایط بهتر شود.

وی در عین حال گفت: فیلم «نهنگ عنبر» به کارگردانی سامان مقدم تا شب گذشته (پنجشنبه ۱۸ خردادماه) ۱۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در کشور فروش داشته و «برادرم خسرو» به کارگردانی احسان بیگلری نیز یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان فروخته است.

همچنین سعید خانی ـ مدیر پخش شرکت نسیم صبا ـ نیز از افت فروش فیلم «مادر قلب اتمی» به کارگردانی علی احمدزاده در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه و پس از حوادث اخیر تهران خبر داد و افزود: این فیلم پس از ۹۹ روز اکران که دو روز هم با تعطیلی همراه بود، در تهران با ۱۶ سالن ۵۲۰ میلیون تومان و شهرستان‌ها با ۱۲ سالن ۱۸۰ میلیون تومان فروخته است که در کل به فروش ۷۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

غلامرضا فرجی ـ مدیر پخش حوزه هنری ـ هم اولین آمار فروش فیلم «زیر سقف دودی» پوران درخشنده را که  فقط دو روز از شورع اکرانش می‌گذرد، ۸۰ میلیون تومان در تهران اعلام کرد.

علاوه براین‌ فیلم‌ها، طبق اعلام احمد مختاری از دفتر پخش هدایت فیلم، فیلم «ویلایی‌ها» به کارگردانی منیر قیدی با ۴۷۰ میلیون تومان فروش در تهران و ۱۲۰ میلیون تومان در شهرستان به جمع فروش ۵۹۰ میلیونی رسیده است.

فیلم «آشوب» کاظم راست‌گفتار هم تا کنون ۳۷۳ میلیون تومان در کشور فروخته است.

مختاری جدیدترین آمار فروش دو فیلم «خوب،بد، جلف» پیمان قاسمخانی و «گشت ۲» سعید سهیلی که هنوز در چند سینما تهران و شهرستان اکران می‌شوند به ترتیب ۱۶ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان و  ۱۹ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان اعلام کرد.

کد خبر 372598

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha