همشهری آنلاین: وزیر خارجه قطر اعلام کرد که دوحه آماده پذیرش تلاش‌ها برای میانجی‌گری در راستای کاهش تنش با کشورهای عربی است.

 قطر میانجیگری برای حل بحران با کشورهای عربی را قبول کرد

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی روز سه شنبه افزود:دوحه اقداماتی که باعث افزایش تنش شود انجام نخواهد داد و اختلافات باید از طریق گفت و گو حل شود.

امیر قطر و امیر کویت شب گذشته بایکدیگر در تماس تلفنی گفت و گو کردند و کویت خواستار عدم اتخاذ سیاست های تنش آمیز از سوی دوحه در واکنش به کشورهای عربی شد.

وی همچنین اعلام کرد که امیر قطر پس از گفت گو با شیخ 'صباح الاحمد الصباح' سخنرانی خود را با مردم قطر به تعویق انداخت تا شرایط برای میانجیگری کویت برای حل این بحران منطقه ای فراهم باشد.

دولت کویت که طی سال های اخیر همواره سعی داشته تا موضع اعتدال گرایانه ای نسبت به رویدادهای منطقه ای و بین المللی از خود نشان دهد، تلاش خود را برای میانجیگری میان عربستان و قطر جهت حل بحران کنونی منطقه را آغاز کرده است.

شیخ 'صباح الاحمد الصباح' امیر کویت در راستای وساطت و ساماندهی به بحران جاری میان سه کشور شورای همکاری و دوحه و همچنین حل و فصل اختلافات امروز به عربستان و سپس به قطر سفر خواهد کرد.

عربستان روز دوشنبه به همراه، امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی، جزایر مالدیو و رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها ، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود با دوحه را قطع و به دنبال آن گذرگاه های زمینی و هوایی و دریایی خود را بر روی این کشور بستند.

قطع پروازهای بین این کشورها از دیگر اقدامات آنان علیه قطر است و دوحه نیز متقابلا پروازهای خود را به این کشورهای قطع کرده است.

کد خبر 372358

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha