همشهری آنلاین: سازمان غذا دارو اعلام کرد که با ورود مجدد تولیدات سرم دو شرکت تولید کننده سرم، واردات سرم از نیمه دوم سال ۹۵ متوقف شده است.

سازمان غذا و دارو

به گزارش همشهري آنلاين، سازمان غذا دارو اين مطلب را در پاسخ به گزارش پخش شده بخش خبری ۲۰.۳۰ مبنی بر واردات سرم اعلام کرد.

در اطلاعیه سازمان غذا و دارو، عنوان شده که واردات سرم مربوط به اواخر سال ۹۴ و سال ۹۵ است که تولید دو شرکت از ۵ شرکت تولید کننده محلول‌های حجیم تزریقی (سرمهای تزریقی) متوقف شده بود و برای جلوگیری از بحران کمبود سرم و ایجاد چالش در درمان بیماران بستری، اجازه واردات معادل سه ماه نیاز کشور داده شد.

در بخش دیگری از این اطلاعیه تاکید شده است که با ورود مجدد دو شرکت مذکور به عرصه تولید، واردات سرم هم در نیمه دوم سال ۹۵ متوقف شد و در حال حاضر هیچگونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

در بخش پایانی اطلاعیه سازمان غذا و دارو آمده است:  این سازمان افتخار می‌کند که همواره با مدیریت منطقی و تصمیمات به موقع، تامین داروهای مورد نیاز بیماران را در اولویت کاری خود قرار داده است، ضمن اینکه در سه سال اخیر واردات دارو به کشور نسبت به مدت مشابه در دولت قبل ۲۰ درصد کاهش داشته است.

کد خبر 372355

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha