همشهری آنلاین: عربستان سعودی، امارات و بحرین اعضای شورای همکاری خلیج فارس روز دوشنبه اعلان کردند که مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را با قطر عضو دیگر این نهاد کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، بسته‌اند.

Persian gulf

به گزارش ايرنا، شبکه خبری اسکای نیوز در خبری فوری پس از اعلام قطع رابطه امارات،عربستان،مصر و بحرین با قطر اعلام کرد: امارات از اتباع خود خواسته از سفر به قطر یا اقامت در آن و یا حتی عبور از داخل مرزهای آن خودداری کنند.

امارات ادعا کرد: علت قطع رابطه این کشور با قطر تداوم حمایت و ارائه کمک های مالی این کشور به گروه های تروریستی، افراطی و طایفه ای است.

اسکای نیوز افزود: عربستان نیز با بستن همه مرزهای زمینی، دریایی و هوایی با قطر، عبور از خاک ، آسمان و آب های منطقه ای خود را برای شهروندان این کشور ممنوع اعلام کرد و به نوعی قطر را در محاصره قرار داد.

بحرین نیز در کنار امارات و عربستان، ضمن بستن مرزهای هوایی و زمینی خود با قطر، دیپلمات های قطری را از کشورش اخراج واز آنها خواست ظرف 48 ساعت خاک بحرین را ترک کنند.
این در حالی است که به تازگی تنش میان دوحه با ریاض و ابوظبی بالا گرفته است.

اظهارات منتسب به 'شیخ تمیم بن حمد آل ثانی' امیر قطر علیه سیاست های منطقه ای عربستان سعودی با واکنش شدید رسانه های گروهی و مقام های ریاض و ابوظبی علیه وی، همراه شده است.

امیر قطر در اظهارات منتسب به خود تاکید کرده بود: 'ایران از اهمیت منطقه ای و اسلامی برخوردار است و نمی توان آن را نادیده گرفت و به همین دلیل تشدید اوضاع با این کشور به دور از حکمت و تدبیر است.'

این اظهارات که یک روز پس از سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ریاض صورت گرفت و نشانه اختلاف عمیق قطر و عربستان درمورد سیاست های منطقه ای 2 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس است، دستاوردهای آل سعود از این مانور سیاسی در اجلاس ریاض را تحت الشعاع قرار داد.

کد خبر 372223

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha