یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی یگان‌های مدافع خلق کرد اعلام کرد که طی چند روز آینده عملیات آزادسازی رقه آغاز خواهد شد. این درحالی است که نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرده که عملیات آزادی رقه از دو روز پیش آغاز شده است.

رقه

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نوری محمود، سخنگوی یگان‌های مدافع خلق کرد اعلام کرد: عملیاتی که نیروهای سوریه دموکراتیک برای آزادی شهر رقه وارد آن خواهند شد طی چند روز آینده آغاز خواهد شد.

وی تأکید کرد که نیروهای کرد تجهیزات و سلاح‌هایی را از آمریکا برای آغاز عملیات آزادی رقه دریافت کرده‌اند.

از سوی دیگر نیروهای شرکت کننده در عملیات "خشم فرات" اعلام کردند که سد الحریه بر روی رود فرات را به طور کامل آزاد کرده‌اند.

آزادی سد الحریه یک روز بعد از آزادی شهرک المنصوره در شرق شهر الطبقه صورت گرفت.

پیشتر نیروهای سوریه دموکراتیک اعلام کرده بودند که با فرا رسیدن فصل تابستان عملیات آزادی شهر رقه، مقر خلافت خودخوانده داعش را شروع خواهند کرد.

اخیرا برخی منابع روسی اعلام کردند که نیروهای سوریه دموکراتیک با داعش برای خروج تروریست‌ها از شهر رقه توافق کرده‌اند، با این حال کردها این توافق را تکذیب کردند. به گفته منابع آگاه سوریه به نظر می‌رسد بسیاری از فرماندهان داعش و خانواده‌هایشان از شهر رقه فرار کرده باشند.

در همین راستا، سخنگوی ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا اعلام کرد که نیروهای سوریه دموکراتیک از محور شمال و شرق به سه کیلومتری رقه و از محور غرب به 10 کیلومتری این شهر رسیده‌اند.

نیروهای سوریه دموکراتیک که از سوی آمریکا حمایت می‌شوند از چند وقت پیش عملیاتی را برای آزادی اطراف شهر رقه و محاصره داعش در این شهر آغاز کرده بودند و توانستند مناطقی از جمله شهر استراتژیک الطبقه را از دست داعش آزاد کنند.

این درحالی است که نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرده که عملیات نظامی آزادی رقه جمعه‌شب آغاز شده و واشنگتن اطلاعات لازم را به آنکارا قبل از آغاز عملیات داده است.

 

کد خبر 372197

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha