همشهری آنلاین: هزاران تن از مردم در اعتراض به گسترش ناامنی‌ها در کابل، پایتخت افغانستان دست به تظاهرات زدند که ماموران نظامی برای ممانعت از ورود آنان به نزدیک کاخ ریاست جمهوری با آنان درگیر شدند.

 تظاهرات اعتراض آمیز مردم در کابل به درگیری با پلیس انجامید

به گزارش ایرنا، تظاهرکنندگان با تجمع در چهارراه «زنبق» نزدیکی محل انفجار مهیب روز چهارشنبه کابل، شعارهای «ما عدالت می خواهیم»، «ما امنیت می خواهیم»، «مرگ بر آمریکا» و مرگ بر کسانی که این وضعیت را به وجود آوردند، قصد داشتند به طرف کاخ ریاست جمهوری افغانستان بروند که با تیراندازی هوائی پلیس و نیروهای امنیتی مواجه شدند.

تظاهرکنندگان باوجود تیراندازی هوائی ماموران دسته دسته به طرف کاخ ریاست جمهوری حرکت می کنند، اما با یورش ماموران امنیتی و تیراندازی هوائی آنان مواجه می شوند.

شاهدان عینی گفتند که عده ای از تظاهرکنندگان بر اثر ضربات باتوم و شلیک گلوله زخمی شده اند. در این حال صدای تیراندازی ممتد ماموران همچنان در اطراف کاخ ریاست جمهوری شنیده می شود.

مردم کابل در اعتراض به ناامنی و انفجار انتحاری مهیب روز چهارشنبه در منطقه دیپلمات نشین «وزیراکبرخان»، دست به تظاهرات زده اند.

ساعت 8 و 30 دقیقه صبح چهارشنبه انفجاری مهیب در منطقه دیپلماتیک کابل و در نزدیکی یکی از دفاتر امنیت ملی و سفارتخانه های خارجی در افغانستان، پایتخت این کشور را لززاند که به کشته شدن دست کم 100 تن و زخمی شدن 400 تن انجامید.

انفجار به حدی قوی بود که صدای آن در تمامی نقاط شهر کابل شنیده شد و تا یک کیلومتری محل وقوع انفجار شیشه های ساختمان ها شکست و در محل انفجار گودالی به عمق 6 متر ایجاد کرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران و دفتر نمایندگی ایرنا در کابل نیز در این انفجار دچار خسارت شدند.

کد خبر 372051

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha