پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۱
۰ نفر

سپنتا سلیمی: افکار منفی! از دست آن‌ها به کجا فرار کنیم؟ نوجوانی لحظه‌ی تبلور افکار است، در این دوران هیجان‌انگیز فکرها به ذهن هجوم می‌آورند و ذهن بیش از هر زمان دیگری شلوغ است.

دوچرخه شماره ۸۷۹

اما اين فکرها بايد مديريت شوند، به‌خصوص فکرهاي منفي و ناراحت‌کننده که تا حدود زيادي اعتماد به‌نفس را پايين مي‌آورند و بايد سريع و آرام از ذهن پاک شوند تا فکرهاي آرامش‌بخش جاي آن‌ها را بگيرند. اما چگونه؟

مطمئن باشيد چندان سخت نيست.براي مديريت افكار اين راهکارها را جدي بگيريد:

 

  • در يك زمان به چند چيز فکر نکنيد

اين اتفاق زماني مي‌افتد که سرتان حسابي شلوغ است و اوضاع چندان آرام نيست. با اين حال از مهم‌ترها شروع کنيد و در لحظه‌ي انجام هرکاري، فقط و فقط به همان کار فکر کنيد.

اگر در اين لحظه به ياد مسائل ديگر بيفتيد، احتمالاً هيچ حاصلي جز دلشوره و نگراني و در نهايت فکرهاي نگران‌کننده نخواهيد داشت. حواستان را به جزئيات کار بدهيد تا ذهن فقط روي کاري متمرکز شود که در حال انجام آن هستيد.

 

  • زنگ تفريح فکري!

اگر اتفاقي افتاده و شما ناراحت شده‌ايد و فکرهاي ناراحت‌کننده به اين دليل در ذهن شما پخش هستند، فقط يک راه براي متوقف‌کردن آن‌ها داريد: يک زنگ تفريح فکري! خودتان را به کاري مشغول کنيد که از آن لذت مي‌بريد. به ذهنتان بگوييد اين مسئله را در زماني که آرامش بيش‌تري خواهم داشت، حل مي‌کنم. الآن زنگ تفريح است و فقط بايد لذت ببري!

 

  • به افراد مثبت پناه ببريد!

وقتي فکرهاي ناراحت‌کننده دست از سرتان برنمي‌دارد به دم‌دست‌ترين فرد مثبت زندگي‌تان متوسل شويد. فکر را با او در ميان بگذاريد و از او بخواهيد کمک کند. صحبت با يک فرد مثبت تا حدود زيادي نگراني و ناراحتي را از وجود ما دور مي‌کند. اين‌طوري، با واسطه و غيرمستقيم به ذهن تلقين مي‌كنيم كه افکار منفي را کنترل کند.

 

  • به خوبي‌هايي که داريد فکر کنيد!

همه‌ي ما نقطه‌هاي روشني در زندگي داريم. هنگامي که تاريکي بر ذهن چيره مي‌شود بهترين کار تاباندن نور بر نقاط مثبت در متن زندگي است. به چيزهاي خوبي که داريد فکر کنيد و خاطرات خوب مرتبط به آن‌ها را مرور نماييد.

به توانايي‌هايتان فكر كنيد. فقط ذهن خود شماست که آرشيوي از توانايي‌ها و خاطرات مربوط به آن را حفظ کرده است. اين خاطره‌هاي خوب را مرور کنيد تا انگيزه بگيريد و به جلو برويد.

 

  • تحرک داشته باشيد!

هيچ‌چيز مثل تحرک بدني يا ورزش يا انجام يک بازي فيزيکي شاد نمي‌تواند افکار تيره را از ذهن براند. يک پياده‌روي سبک، حتي يک بازي فکري نه‌چندان پيچيده، مي‌تواند تا حدود زيادي بر افکار خردکننده افسار بزند. گردش خون بعد از يک فعاليت شاد، مي‌تواند تا حدود زيادي ذهن را تر و تازه کند و انسان را از رخوت و غم بيرون بکشد.

 

  • خنده دشمن افکار منفي است!

در اين‌جور مواقع به دنبال بهانه‌اي براي خنديدن باشيد، يک فيلم کمدي ببينيد يا در اينترنت به دنبال جوک بگرديد و بخنديد. خنده‌دارترين جوکي را که خوانده‌ايد براي دوستتان پيامک کنيد و خنده را بازتوليد کنيد. خنديدن دشمن واقعي افکار تيره است و اين افکار هيچ سلاحي در برابر خنده ندارند.

کد خبر 372000

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha