مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: اگرچه دردهای جزئی بخش طبیعی از روند افزایش سن است اما درد ناگهانی و غیرمعمول در بازوی چپ می‌تواند نشانه وجود مشکلی جدی باشد.

درد شانه چپ

به گزارش ایسنا، به نقل از مدیکال نیوز تودی، این درد ممکن است نشانه آسیبی باشد که نیاز به درمان دارد یا در موارد شدیدتر علامت حمله قلبی باشد. آگاه بودن از دلایل و ویژگی‌های درد بازوی چپ می‌تواند به فرد کمک کند تشخیص دهد که بدن به چه عاملی واکنش نشان داده و چه زمانی دریافت مراقبت‌های پزشکی لازم است.

حمله قلبی، مرگ یا آسیب دیدگی بخشی از ماهیچه‌ قلب به دلیل کمبود اکسیژن است که درد بازوی چپ می‌تواند یکی از شایع‌ترین علامت آن به حساب آید. این درد ممکن است عجیب به نظر برسد چراکه ماهیچه بازو آسیب ندیده است. در واقع رشته‌های عصبی قلب و بازو سیگنال‌هایی را به سلول‌های یکسانی از مغز می‌فرستند و در نتیجه مغز نسبت به منبع درد سردرگم می‌شود.

این پدیده که درد ارجاعی نامیده می‌شود توضیح می‌دهد چرا فردی که دچار حمله قلبی شده بدون داشتن درد قفسه سینه در قسمت بازوها دچار درد می‌شود.

به گزارش "مدیکال نیوز تودی" درد بازوی چپ می‌تواند از موارد زیر ناشی شود:

  • درد قفسه سینه: این درد زمانی بوجود می‌آید که قلب میزان کافی اکسیژن دریافت نکند. این عارضه علاوه بر درد بازو می‌تواند با عوارضی در شانه‌ها، گردن، پشت و فک هم همراه باشد. درد قفسه سینه همچنین به سوء هاضمه شبیه است. درد قفسه حمله قلبی نیست بلکه نشانه‌ای از مشکل قلبی است.
  • آسیب دیدگی عضلانی - اسکلتی: در صورتیکه درد بازوی چپ با مشخصه‌های زیر همراه باشد به مشکل قلبی ارتباط پیدا نمی‌کند که در این صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

*درد ناگهانی که تنها برای چند ثانیه ادامه پیدا می‌کند

*دردی که با حرکت یا لمس کردن شروع شود

*دردی که تنها در نقطه کوچکی از بازو آزاردهنده باشد

*دردی که بدون علائم دیگر برای ساعت‌ها یا روزها ادامه پیدا کند

در واقع این ناراحتی می‌تواند نشانه‌ای از آسیب‌دیدگی استخوانی یا بافت بازوها، شانه یا آرنج باشد. برخی از شایع‌ترین آسیب دیدگی‌های عضلانی - اسکلتی شامل آماس کیسه مفصلی، التهاب تاندون، پارگی روتاتور کاف و فتق دیسک باشد.

کد خبر 371748

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha