مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۴
۰ نفر

رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ‌ماه مبارک رمضان فرصتی برای خودسازی جسم و روح است و توجه به روزه و روزه‌داری به‌عنوان یک اصل برای حفظ سلامت و دوری از بیماری‌هاست.

نوشیدنی

حسين رضايي‌زاده با اشاره به طولاني بودن ساعات در روزهاي ماه مبارك رمضان امسال گفت: قرار نيست روزه‌داري و روزه گرفتن باعث آسيب جسمي و عوارض ناشي از آن شود؛ بنابراين تغييراتي در سبك زندگي لازم است؛ به‌طور مثال برخي افراد براي اينكه مدت زمان بيشتري بخوابند، وعده سحري را حذف مي‌كنند كه اين موضوع از نظر حكما و قدماي طب سنتي كاملا اشتباه است.

رضايي‌زاده گفت: بهتر است براي رفع عطش و غلبه بر خشكي بدن در طول روز، از شربت سكنجبين، گلاب و بيدمشك در وعده‌هاي سحر و افطار استفاده شود. همچنين برخلاف عادت رايج ايراني‌ها خوردن چاي و هندوانه در وعده سحر توصيه نمي‌شود. وي افزود: استفاده از انواع خورش‌هاي ايراني براي ‌ماه مبارك رمضان مناسب است و بهتر است از خورش‌هايي استفاده شود كه مواد غذايي ملين و رطوبت‌بخش مانند كدو و آلو در آنها استفاده شده است.

رضايي‌زاده مصرف غذاهايي مانند‌ آش و حليم را كه حاوي روغن زياد هستند آزار‌دهنده دانست و گفت: بهتر است روزه‌داران از اين نوع غذاها در ماه مبارك رمضان كمتر استفاده كنند.همچنين روزه‌داران به‌ويژه جوانان و افراد گرم مزاج و خشك مزاج، خواب روزانه داشته باشند كه اين خواب بهتر است نزديك افطار نباشد.

کد خبر 371673

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha