دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۴
۰ نفر

رئیس مجلس در پاسخ به سوال اخطار از نمایندگان درباره چگونگی تصویب سند۲۰۳۰ اعلام کرد که تصویب این سند در هیأت دولت ایراد قانونی ندارد.

سند ۲۰۳۰

روز گذشته حسینعلی حاجی دلیگانی، نماينده مردم شاهين‌شهر در اخطاري خطاب به رئيس مجلس گفت: «مصوبه ۲۰۳۰ در شهریورماه در هیأت دولت تصویب شد. سوالم این است که آیا این مصوبه به مجلس فرستاده شد یا خیر؟ یا اینکه دولت مصوبه را به مجلس ارسال نکرده و چرا از حق خود در این رابطه استفاده نکردید؟ مراجع عظام تقلید نیز به این مسأله ورود کرده‌اند.» رئيس مجلس به اين اخطار چنين واكنش نشان داد:« طرح۲۰۳۰ از نظر محتوایی و شکلی قابل بررسی است.

از نظر شکلی اینطور است که دولت مصوبه‌ای داشته که ما می‌خواهیم این ساختار را دنبال کنیم. این موضوع را به هیأت تطبیق مصوبات فرستاديم، بنابراین زیرساخت‌ها اشکال قانونی ندارد. اما محتوا بحث دیگری است که نیاز است شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون آموزش آن را بررسی کنند. در هیأت تطبیق مصوبات از نظر محتوایی نمی‌شد بحث کرد، بلکه فقط از نظر شکلی می‌توانستند آن را بررسی کنند. هیأت تطبیق مصوبات از نظر شکلی، اشکال قانونی به مصوبه ۲۰۳۰ نگرفت.» لاريجاني با تاكيد بر اينكه كميسيون آموزش بايد به محتواي اين سند رسيدگي كند،توضيح داد: «اینکه سوال شود محتوای این مصوبه [دولت] در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده یا خیر باید بگویم که چنین بحثی نبوده، یعنی جایی مورد بررسی قرار نگرفته و شورای انقلاب فرهنگی نیز به این بحث هنوز ورود نکرده، هرچند که باید ورود می‌کرد.»

  • واكنش در آموزش و پرورش

همزمان مدیردفتر تالیف کتاب‌های درسی آموزش‌وپرورش در واكنش به ماجرای حذف بیتی با مضمون شهید و شهادت از کتاب فارسی دوم دبستان و ارتباط آن با سند2030 توضيح داد كه تصوير منتشر شده در فضاي مجازي قديمي است. محمود امانی طهرانی گفت:« اين تصویر مربوط به کتاب قدیمی در سال 81 است كه اين شعر از کتاب فارسی اول دبستان حذف می‌شود اما در سال تحصیلی 91-90 گروه فارسی تصمیم می‌گیرد تا مجدد از این شعر در کتاب دوم ابتدایی استفاده کند. در حقیقت تلاش می‌شود از اشعاری استفاده شود که با سطوح شناختی دانش‌آموزان تناسب دارند.ضمن اينكه در سه‌نقطه دیگر کتاب در همین فصل به موضوع شهید و شهادت پرداخته شده است.»

کد خبر 371672

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha