همشهری آنلاین: طبق گزارش‌ها، رئیس‌جمهوری آمریکا به معتمدانش از جمله رئیس آژانس حفاظت از محیط زیست گفته است که قصد دارد ایالات متحده را از توافق بین‌المللی تغییرات آب و هوایی خارج کند.

ترامپ قصد دارد از توافق آب و هوایی پاریس خارج شود

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهوری آمریکا به معتمدانش از جمله اسکات پروت، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفته است که قصد دارد از توافق بین‌المللی و تاریخی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی خارج شود.

ترامپ شنبه در پیامی توئیتری گفته بود که به‌زودی درباره حمایت و یا عدم حمایت از توافق آب و هوایی پاریس تصمیم‌گیری خواهد کرد. کاخ سفید هنوز درباره گزارش پایگاه آکسیوس اظهارنظری نکرده است.

در همین حال، یک منبع مطلع آمریکایی پیشتر به خبرگزاری رویترز گفته بود پیش از آن که ترامپ تصمیمی اتخاذ کند قرار است چند نشست با رئیس اجرایی شرکت‌های انرژی و سایر طرف‌ها برگزار شود. با این حال مشخص نیست که برگزاری این نشست‌ها همچنان پا برجاست یا خیر.

ترامپ در آخرین روز نشست گروه هفت کشور صنعتی پیشرفته در ایتالیا در برابر خواست سایر رهبران برای حمایت از توافق ۲۰۱۵ پاریس امتناع کرد. طی اجلاس گروه هفت، ترامپ با رهبران فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس، کانادا و ژاپن دیدار و گفت‌وگو داشت و دیپلمات‌های اروپایی از این که باید مسائلی را مجددا مورد بحث قرار دهند که پیشتر حل شده بود، ابراز نارضایتی کردند.

کد خبر 371602

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha