مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۲
۰ نفر

درست یک روز پس از آنکه مرگ قصاب بندرعباسی بر اثر ابتلا به بیماری تب کنگو اعلام شد، ابتلای قطعی یک نفر به تب کریمه کنگو در اصفهان نیز تأیید شد.

بیماری تب کنگو

مدير روابط عمومي دانشگاه علوم‌پزشكي اصفهان درباره شيوع تب كنگو در استان اصفهان به همشهري گفت: بيماري تب‌كنگو كه با سردرد شديد، تب، درد عضلاني و خونريزي زيرجلدي همراه است، تحت كنترل است. دكتر كيانوش جهان‌پور با اشاره به مشاهده چند مورد بيماري تب كريمه كنگو در استان اصفهان از آمادگي مراكز بهداشتي و درماني و بيمارستان‌هاي استان اصفهان براي مقابله با تب كريمه كنگو خبر داد و افزود: 4مورد مشكوك به بيماري تب كريمه كنگو در استان مشاهده شده بود كه افرادي كه به اين ويروس مبتلا بودند، هم‌اكنون بستري و تحت درمان هستند و وضعيت جسماني آنها رو به بهبود است.

وي همچنين افزود: درصورت مشاهده هرگونه علائم احتمالي اين بيماري از قبيل تب همراه سردرد شديد، تهوع و استفراغ و... به مراكز بهداشتي و درماني مراجعه شود. براي جلوگيري از ابتلا به اين ويروس خطرناك بايد ابتدا دام بعد از ذبح بهداشتي به‌مدت 24ساعت در سيستم‌‌هايي با دماي زير صفر نگهداري شده و سپس بسته‌بندي انجام شود. قبل از مصرف نيز گوشت در دماي فريزر حداقل به‌مدت 3تا4 ساعت نگهداري و پس از آن مصرف شود.

کد خبر 371539

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha