مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۲
۰ نفر

محمدنعیم امینی‌فرد: با وجود اسناد بالادستی و مستندات قانونی که نظام درمانی ما را با نظام ارجاع و سطح بندی خدمات و پوشش همگانی بیمه‌های پایه سلامت، راهنماهای بالینی برای کنترل تقاضای القایی و کاهش پرداختی از جیب مردم تعریف کرده است، معتقدیم با همه تلاش‌ها هنوز پیشرفت‌های قابل توجهی حاصل نشده است.

محمدنعیم امینی‌فرد

به همين سبب مهم‌ترين مطالبات بهداشتي و درماني از دولت دوازدهم -چه دكتر قاضي‌زاده هاشمي در وزارت بهداشت بماند و چه نماند- ارتقاي كيفيت خدمات درماني است كه البته مطالبه جدي مردم است.

در سوي ديگر معتقديم كه اگرچه طرح تحول سلامت در 4سال گذشته، دستاوردهاي قابل توجهي داشته اما به‌شدت نياز است كه در اصلاح ساختاري به سمت سطح‌بندي خدمات بهداشتي و درماني در سطح كشور برود كه اين مهم نيز ميسر نمي‌شود مگر از طريق اجراي راهنماي باليني، سيستم ارجاع و پرونده الكترونيك.

موضوع ديگري كه براي كميسيون بسيار حائز اهميت است موضوع تخصيص اعتبارات يك درصد ارزش افزوده به طرح تحول سلامت است. از ساليان گذشته و درمجموع هر سال، اين موضوع در رديف ذكر مي‌شود اما متأسفانه به اجراي اين قانون بي‌توجهي شده است. دولت آينده اگر به فكر سلامت مردم است، بايد در راستاي تخصيص اين رديف، اقدام لازم را انجام دهد. در حوزه خدمات بهداشتي و درماني هم بايد بيمه‌ها توانايي بيشتري پيدا كنند تا بتوانند پاسخگوي اهداف نظام سلامت در برنامه ششم باشند.

هزينه كرد منابع سلامت حتما بايد با نظارت يك بيمه قوي صورت بگيرد تا بتواند راهنماي باليني را تدوين كرده، سيستم‌هاي جديد ارائه خدمات بهداشت و درمان را به‌كار بيندازد و خدمات راهبردي را شكل دهد. توصيه ما اين است كه دولت دوازدهم حداقل به شكل پايلوت هم كه شده، خريد خدمات راهبردي را در برخي نقاط آغاز كند و متناسب با پيشرفت آن سعي كند انجام خريد خدمات راهبردي را در بقيه قسمت‌هاي كشور نيز توسعه دهد.

کد خبر 371536

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha