شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
۰ نفر

برندگان بیستمین دوره بخش سینه‌فونداسیون جشنواره فیلم کن معرفی شدند که در این بخش جایزه دوم به ۲ فیلمساز جوان از ایران رسید.

به گزارش همشهري، داوران بخش سينه‌فونداسيون جشنواره كن به رياست كريستيان مونجيو از روماني برندگان 3جايزه برتر اين بخش را معرفي كردند كه «حيوان» به كارگرداني بهمن و بهرام ارك جايزه دوم معادل 11هزار و 250يورو را از آن خود كرد. فيلم 15دقيقه‌اي حيوان محصول مدرسه ملي سينماست و داستان مردي را روايت مي‌كند كه مي‌خواهد از مرز رد شود. جايزه اول اين بخش همراه با 15هزار يورو پول نقد به فيلم بلژيكي «پل اينجاست» به كارگرداني والنتينا مورل رسيد و فيلم فرانسوي «دو جوان مردند» به كارگرداني توماسو اوسبرتي جايزه سوم را همراه با 7500يورو از آن خود كرد.

هر 3فيلم برگزيده پس از مراسم اختتاميه و اهداي جوايز برگزيدگان بخش سينه‌فونداسيون براي حاضران در سالن بونوئل به نمايش درآمد. امسال در مجموع 2600فيلم كوتاه از 626مدرسه فيلمسازي از سراسر دنيا براي حضور در كن ارائه شده بود كه در نهايت 16فيلم ازجمله 2انيميشن به بخش سينه‌فونداسيون راه يافتند. اين بخش سال 1998به ابتكار ژيل ژاكوب، رئيس پيشين جشنواره كن با هدف كشف استعدادهاي تازه بنيان نهاده شد و ويژگي آن اين است كه حضور نخستين فيلم بلند كارگردان برنده جايزه اول سينه‌فونداسيون در جشنواره كن قطعي مي‌شود.

چهل و نهمين دوره بخش جنبي دوهفته كارگردانان كن هم با معرفي برگزيدگان به پايان رسيد و «يك كامبرا» و «سواركار» جوايز اصلي را از آن خود كردند. سواركار به كارگرداني كلويي ژائو و يك كامبرا ساخته جوناس كارپينيانو در بخشي برگزيده شدند كه اساسا غيررقابتي است اما حاميان مالي از برترين فيلم‌هاي آن حمايت مي‌كنند. «عاشق براي يك روز» به كارگرداني فيليپ گارل و «بگذار آفتاب وارد شود» ساخته كلر دني هم جايزه مشترك جامعه نويسندگان و آهنگسازان دراماتيك را دريافت كردند كه هر سال به فيلم‌هاي فرانسوي‌زبان اهدا مي‌شود.

کد خبر 371504

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha