شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

فهیمه پناه‌آذر: «تنهای تنهای تنها» نخستین فیلم بلند فیلمساز ۳۷ ساله بوشهری بود که در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر توانست نظر تماشاگران و منتقدان را به یک اندازه جلب کند.

احسان عبدي‌پور پس از اين موفقيت جشنواره‌اي سراغ فيلم دوم خود «پاپ» رفت اما نتوانست آن را روانه پرده سينماها كند. او اين روزها «تيك‌آف» را در جدول اكران بهاري دارد؛ فيلمي كه با نام «آه ‌اي‌عبدالحليم» كليد خورد و پگاه آهنگراني، مصطفي زماني و رضا يزداني بازيگران اصلي آن هستند.

تيك‌آف كه راوي طغيان برخي افراد جامعه است، مانند 2فيلم قبلي عبدي‌پور در بوشهر ساخته شده اما فيلم بومي نيست و تنها به‌خاطر روايت داستان قهرمان ماجرا، در جنوب ايران مقابل دوربين رفته است. عبدي‌پور كه اين روزها مشغول توليد سريال «آرمان2» براي پخش از شبكه2 است، درباره تيك‌آف و ويژگي‌هاي آن مي‌گويد.

  • از وضعيت اكران فيلم قبلي‌تان پاپ چه خبر؟

بالاخره فيلم پروانه نمايش گرفت و منتظر اكران آن هستيم.

  • چطور شد براي فيلم سوم به تيك‌آف رسيديد؟

راستش در گوشه‌اي از ذهن من يك نوع هنجارشكني خانه كرده و تيك‌آف دور از ساختار ذهن خودم نيست. ساختن اين فيلم در واقع طغياني كوچك در فضاي ذهن خودم بود. هميشه آدم‌هاي منفعل و كم‌انرژي مرا آزار مي‌دهند؛ افرادي در سن و سال من كه كم‌انرژي هستند و اين مايوس‌كننده است.

شخصيت خود من هم به‌گونه‌اي است كه دوست دارم هميشه به اطرافيانم اميد بدهم. در تيك‌اف خود آدم‌ها برايم مسئله بودند؛ اينكه يك‌جايي هم مي‌شود زد زير ميز و كافه را به هم ريخت. تيك‌آف بازتاب جامعه و افرادي است كه از نزديك آنها را ديده‌ام و من اينگونه آدم‌ها را دوست دارم. بسياري از ايده‌هاي اين فيلم را از واقعيت‌هايي وام گرفته‌ام كه اتفاق افتاده است.

  • شما اهل بوشهر هستيد. آيا به همين دليل فضاي بوشهر را براي روايت تيك‌آف انتخاب كرديد يا مي‌شد آن را در تهران و هر شهر ديگر ايران هم روايت كرد؟

قصه اينطور مي‌طلبيد كه تيك‌آف را در بوشهر بسازيم. ترجمه‌هاي ذهني و زباني در بوشهر در تصوير ديده و شنيده مي‌شود. فضاسازي در شهري كه مي‌شناسم برايم بهتر بود. البته به‌خاطر شخصيت اول و قصه‌اي كه داشت، ناچار بودم بوشهر را انتخاب كنم. هر چند معتقدم كه تيك‌آف فيلم بومي نيست.

  • پروسه نگارش و توليد فيلم چقدر طول كشيد؟

در مجموعه حدود يك سال و نيم زمان برد تا فيلمنامه نوشته و تصويب شود و بعد هم پروانه توليد بگيرد. پيش‌توليد و توليد فيلم هم 3‌ماه به طول انجاميد.

  • در كنار زماني و آهنگراني، ما يك خواننده را هم در مقام بازيگر داريم. چطور شد در گزينه‌هايتان به رضا يزداني رسيديد؟

يزداني را يك‌بار در تئاتر ديده بودم كه در نمايشي آواز مي‌خواند. از همانجا بود كه حضور او در تيك‌آف در ذهنم شكل گرفت. به‌نظرم 3بازيگر اصلي فيلم توانسته‌اند خيلي خوب از عهده ايفاي نقش‌ها بربيايند.

  • تجربه توليد مجموعه تلويزيوني

سريال «آرمان2» را قرار بود در آخرين ماه‌هاي سال گذشته كليد بزنيم و براي نمايش در نوروز آماده كنيم اما تعداد قسمت‌هاي آن به 26 افزايش يافت و البته توليد هم دير آغاز شد تا به پخش نوروزي نرسد. در واقع كار توليد از نيمه دوم اسفند آغاز شد.

آرمان‌2 كمدي دارد و زندگي هنروران و به قولي سياهي‌لشگرهاي سينماي ايران را به تصوير مي‌كشد. حميدرضا آذرنگ، مرجانه گلچين، علي اوجي، عليرضا استادي، سحر ولدبيگي، محمدرضا هدايتي، عليرضا مسعودي و... در اين مجموعه كمدي ايفاي نقش مي‌كنند.

کد خبر 371500

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha