همشهری آنلاین: بخش مستقل "دو هفته کارگردانان " به عنوان یکی از قدیم‌ترین بخش ‌های جشنواره کن برندگان سال ۲۰۱۷ خود را معرفی کرد.

سینما

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، فیلم «سوار کار» به کارگردانی «کلوئی ژائو» محصول سینمای آمریکا جایزه اصلی بخش "مستقل دوهفته کارگردانان" کن از آن خود کرد.

این فیلم روایتگر رویاهای عقیم‌مانده یک سوارکار اهل داکوتای جنوبی است که بازیگر نقش اصلی آن «بردی ژانرو» یک گاوچران واقعی است. این فیلم دومین حضور «کلوئی ژائو»  کارگردان چینی در جشنواره کن است که در سال 2015 نیز با فیلم بلند «آوازهایی که برادرم به من آموخت» در این رویداد حضور داشت.

فیلم «سیامبرا» به کارگردانی «جوناس کارپینانو» محصول مشترک ایتالیا، برزیل و آمریکا که تهیه‌کنندگی آن بر عهده «مارتین اسکورسیزی» است نیز جایزه «لِیبل» سینمای اروپا را دریافت کرد و جایزه انجمن نویسندگان نمایشی و آهنگسازان نیز به فیلم «بگذار آفتاب به داخل بتابد» از «کلر دنیس» (فرانسه) و «عشق برای یک روز» به کارگردانی «فیلیپه گارل» (فرانسه) اعطاء شد.

«بازگشت به شهر جنوا» ساخته «بنوا گریمال» نیز جایزه بهترین فیلم کوتاه بخش "دو هفته کارگردانان" جشنواره کن 2017 را به خود اختصاص داد.

بخش "دو هفته کارگردانان" به صورت مستقل و به موازات جشنواره کن برگزار می‌شود، این بخش از جشنواره از سال ۱۹۶۹ و توسط انجمن کارگردانان فرانسه پس از اتفاقات ماه می سال ۱۹۸۶ که به لغو جشنواره کن منتهی شد، آغاز به کار کرد.

هفتادمین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۱۷ تا ۲۸ می (۲۸ اردیبهشت تا ۷ خرداد) در فرانسه برگزار می‌شود.

کد خبر 371483

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha