جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
۰ نفر

عاملان سرقت از خانه ویلایی مرد ثروتمند، زوج جوانی بودند که به‌عنوان سرایدار در آنجا زندگی می‌کردند.

ماجراي اين سرقت ميلياردي بعدازظهر 21ارديبهشت به پليس گزارش شد. محل سرقت خانه‌اي در خيابان قندي تهران بود و وقتي مأموران كلانتري 114راهي آنجا شدند با مرد سرايدار كه سر و صورتش خوني بود، روبه‌رو شدند. اين مرد گفت: صاحبخانه و خانواده‌اش براي مسافرت به شمال كشور رفته‌اند و همسرم براي خريد از خانه خارج شده بود كه زنگ در به صدا درآمد.

مردي از پشت آيفون گفت كه مأمور اداره آب است و وقتي در را باز كردم، او و 2مرد قوي‌هيكل ديگر با تهديد چاقو وارد خانه شدند و مرا كتك زدند و دست و پايم را بستند. سپس راهي طبقه دوم شدند و با تخريب گاوصندوق، همه محتويات آن را به سرقت بردند. پس از فرار آنها همسرم از خريد برگشت و مرا نجات داد و پليس را خبر كرديم.

با اظهارات مرد سرايدار، تحقيقات پليس در اين زمينه آغاز شد تا اينكه صاحبخانه نيز از سفر بازگشت و مدعي شد كه از داخل گاوصندوق بيش از يك ميليارد تومان پول نقد، طلا و جواهرات و همچنين ارز سرقت شده است. كارآگاهان در ادامه تحقيقات سراغ ساختمان‌هاي اطراف محل سرقت كه مجهز به دوربين مداربسته بودند رفتند. بازبيني فيلم‌ها نشان مي‌داد در ساعتي كه سرايدار مدعي بود دزدان وارد خانه شده‌اند، تصويري از مردان قوي‌هيكل ضبط نشده است.

از سوي ديگر مأموران متوجه شدند دزدان تمامي تجهيزات مورد استفاده براي تخريب گاوصندوق را در محل سرقت رها كرده بودند. اين تجهيزات كاملا نو بود و مأموران با شناسايي محل فروش آنها دريافتند كه خريدار لوازم كسي نيست جز مرد سرايدار. با اين اطلاعات مرد جوان بازداشت شد و وقتي ديد چاره‌اي جز بيان حقيقت ندارد به سرقت ميلياردي از خانه صاحبكارش اعتراف كرد. او گفت:

از 3سال قبل كه در اين خانه به‌عنوان سرايدار استخدام شدم، فهميدم كه صاحبخانه وضع مالي خوبي دارد و اموال باارزشش را داخل گاوصندوق نگه‌داري مي‌كند. براي همين وسوسه سرقت به سرم زد و ماجرا را با همسرم در ميان گذاشتم و تصميم گرفتيم با اجراي اين نقشه، محتويات گاوصندوق را سرقت كنيم. با اعترافات متهم و همدستش، محل نگهداري طلا و جواهرات مسروقه در يكي از شهرهاي غرب كشور شناسايي و بخش عمده‌اي از آنها كشف و به مالباخته بازگردانده شد. به گفته سرهنگ محمد نادربيگي، رئيس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران، متهمان با قرار قانوني راهي زندان شدند و پرونده در اختيار مرجع قضايي قرار گرفت.

کد خبر 371381

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha