چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: قطر اعلام کرد خبرگزاری رسمی این کشور هک شده و سخنانی نادرست منتسب به امیر این کشور در آن قرار گرفته است که صحت ندارد.

خبرگزاري‌هاي مختلف از جمله رويترز، دويچه‌وله، ديلي ميل، العربيه و ...  و به‌خصوص رسانه‌هاي امارات متحده عربي اين خبر را منتشر كرده‌اند.

سايت اين خبرگزاري از دسترس خارج شده و بيانيه هك‌شدن خبرگزاري از سوي قطر در توئيتر اعلام شد.

اظهارات منتسب به شیخ تمیم بن حمد آل ثانی منترشده در خبرگزاری رسمي قطر ، از سوی برخی رسانه‌های کشورهای عربی منطقه انتشار یافت و این کار حتی پس از آنکه قطر اعلام کرد این گزارش‌ها جعلی است و سایت خبرگزاری دولتی این کشور هدف حمله هکرها قرار گرفته ، باز هم ادامه یافت و مسئولان برخي كشورهاي عربي به شدت به آن اعتراض كردند و گفتند چون اين اظهارات در صفحه توئيتر و هم منتشر شده بوده بنابراين بحث هك شدن مي‌تواند فرار رو به جلو باشد.ديلي‌ميل به نقل از الجزيره گزارش داده كه صفحه توئيتر خبرگزاري رسمي قطر نيز هك شده‌است.

 اقدام كشورهاي عربي پس از خبر مربوط به صحبت‌هاي امير قطر به نوبه خود نشانه‌ای از تیرگی روابط میان قطر و برخی از کشورهای همسایه عرب آن به شمار می رود.

رئیس دفتر روابط عمومی دولت قطر اعلام کرد : « وب سایت خبرگزاری دولتی قطر از سوی هکرهای ناشناس مورد حمله قرار گرفته و اظهارات جعلی منتسب به امیر قطر منتشر شده است. تحقیقات دراین باره به زودی آغاز می شود. این اظهارات منتسب به امیر قطر هیچ پایه و اساسی ندارد و مقام‌هاي ذیصلاح در دولت همه افرادی را که در این قضیه دخالت داشته اند مورد بازخواست قرار خواهند داد. »‌

در بیانیه‌ای که در صفحه توئیتری خبرگزاری رسمی قطر منتشر شده از رسانه ها درخواست شده است اظهاراتی را که پیشتر در این خبرگزاری آمده است استفاده نکنند.

خبري كه به نقل از امير قطر منتشر شده حاكي از اين بود كه شيخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر درباره روابط کشورش با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و ایران صحبت كرده و از حمله لفظي كشورهاي عربي و ترامپ به ايران انتقاد كرده.اين اظهارات همچنين مطالبي درباره حماس و برخي اتفاق هاي منطقه را مطرح مي‌كرد كه مسئولان دولت قطر آنها را رد كرده‌اند. 

گزارش هک شده از خبرگزاری دولتی قطر که در آن گفته شده بود شیخ تمیم در یک مراسم جشن فارغ التحصیلی نظامی این سخنان را بیان کرده ، به علت احتمال تشدید تنش‌ها با تهران حساس به نظر می رسید.

یک سخنگوی دولت قطر گفت: امیر قطر در مراسم جشن فارغ التحصیلی نظامی شرکت کرده است ولی در این مراسم هیچ سخنرانی یا بیانیه نداشته است.

اين اتفاق بعد از ديدار امير قطر با ترامپ در عربستان رخ داده‌است.چهار روز پيش قطر شکایت کرده بود که دوحه از سوی برخی طرف‌ها در آستانه سفر ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه ، با طرح ادعای حمایت از گروه‌های تروریستی در خاورمیانه ،‌ هدف انتقاد قرار گرفته است.

دونالد ترامپ در ریاض با شیخ تمیم و دیگر سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس دیدار و گفت‌وگو کرد.

روابط میان قطر و دیگر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در سال 2014 بر سر حمایت ادعایی دوحه از جنبش اخوان المسلمین ، به مدت هشت ماه قطع و دست‌خوش بحران بود و عربستان سعودی و امارات و بحرین سفیرانشان را از دوحه فرا خواندند.

ديلي‌ميل گزارش داده كه در خبرگزاري رسمي قطر همچنين خبري از فراخواندن سفراي اين كشور از چند كشور عربي منتشر شده بوده كه الجزيره آن را نيز جعلي و كار هكرها خوانده‌است.

کد خبر 371194

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha