چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: در نپال بیش از ۴۰۰۰ قطعه از اعضای بدن حیوانات که در انباری نگه‌داری می‌شد، سوزانده شد.

سوزاندن انبار پوست ببر و شاخ کرگدن در نپال

به گزارش ایسنا، مسئولان این اقدام را با هدف پایان دادن به تجارت و شکار غیرقانونی حیات وحش انجام دادند.

در "چیتوان" جنوب کاتماندو هزاران شاخ کرگدن‌های در حال انقراض، پوست ببر و پلنگ‌های کمیاب از جمله پلنگ برفی و دو پلنگ ابری، سوزانده شد.

"پراکاش شاران ماهات" وزیر امور خارجه نپال در مراسمی که به مناسبت روز بین‌المللی تنوع زیستی در پارک ملی چیتوان برگزار شد، آتش را شعله‌ور کرد. این پارک مرکز نگه‌داری بسیاری از حیوانات در حال انقراض جهان است.

به گزارش بی‌بی‌سی، "مهشوار داخال" دبیر مشترک حفظ و نگه‌داری جنگل‌ها و خاک نپال گفت: ما امیدواریم سوزاندن انبار اعضای بدن حیوانات این پیام را برساند که این اعضا تنها زمانی ارزشمند است که حیوانات هنوز زنده‌اند نه بعد از مرگ آنها. این اقدام بتدریج از رشد تجارت غیرقانونی اعضای بدن حیوانات جلوگیری می‌کند.

۲۰ سال از اولین باری که مراسمی مشابه در نپال برگزار شد می‌گذرد. داخال گفت: خرج کردن مبالغی هنگفت برای حفظ و نگه‌داری از چیزهایی که بالاخره فاسد می‌شوند، منطقی نیست.


در ۲۰ سال گذشته تعداد کرگدن‌های تک شاخ و ببرهای نپال افزایش یافته و بیش‌تر آنها در چیتوان زندگی می‌کنند. بر اساس آمار دولتی از ۲۰ سال پیش تاکنون تعداد ببرها از ۹۱ به ۱۹۸ قلاده و کرگدن‌ها از ۳۷۲ به ۶۴۵ راس افزایش یافته است.

مقامات معتقدند که مبارزه سرسختانه با شکارچیان، مدیریت صحیح علفزارها و افزایش آگاهی مردم از دلایل موفقیت آنهاست.

مقامات نپالی تصمیم گرفتند ۱۱۰۰ کیلو عاج فیل را که در انبارها نگه‌داری می‌شود نسوزانند، زیرا برای سوزاندن عاج فیل به کوره‌ای نیاز است که حرارتش به ۹۰۰ درجه سانتی‌گراد برسد و آنها دارای چنین کوره‌ای نیستند.

کد خبر 371191

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha