همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با تبریک پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم به کمیسیون شوراها ماموریت داد با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس، وزارت کشور و شورای نگهبان طرحی برای ساماندهی بهتر انتخابات ارائه کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه، 2 خرداد) بهارستان با اشاره به انتخابات اخیر گفت:حضور چشمگیر، غیرتمندانه و با متانت ملت عزیز در انتخابات اخیر ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی ستایش برانگیز و غرور آفرین بود.

وی افزود: در این حماسه کم نظیر تفضلی شامل حال ملت شد و با توجهات ولی عصر (عج) صحنه جدیدی از قدرت ملی کشور ما پیش روی ملتها باز گردید.

لاریجانی ادامه داد: ایران با انتخابات اخیر در دنیا سربلند شد و حضور قوی در منطقه پیدا کرد. در هنگامه‌ای که در صحنه بین المللی انواع و اقسام مکر و فسون را شاهد هستیم و در منطقه به غایت به هم ریختگی امنیتی وجود دارد، و برخی قدرتهای بزرگ و مسئله ساز به بحران امنیتی منطقه می دمند حضور پرصلابت ملت پشتوانه محکم امنیت کشور شد و تداوم انقلاب اسلامی را تضمین کرد.

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای  که کرارا به حضور فراگیر و قانونمند دعوت کرده‌اند و به دست اندکاران انتخابات رعایت رای ملت به عنوان امانت را گوشزد کردند، در حضور یکپارچه ملت در انتخابات تاثیر منحصر به فردی داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: راهنمایی‌های مراجع عظام، تقلید، علمای اعلام، نمایندگان مجلس، نخبگان سیاسی احزاب، گروه‌ها و نخبگان فرهنگی، علمی، هنری و اجتماعی کشور همه و همه نقش آفرین این صحنه افتخار آمیز بودند که باید قدردان آنها بود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان، وزارت کشور، نمایندگان هیئت نظارت و انتخابات شوراهای شهر و روستا، دستگاه‌های امنیتی و انتظامی، خدمات شبانه روزی داشتند و همچنین رسانه‌های عمومی و صدا وسیما در اطلاع رسانی به موقع برای انتخابات اخیر توفیق خدمت یافتند سپاسگزاری می‌کنیم.

وی افزود: به جناب آ‌قای روحانی که برگزیده ملت در انتخابات هستند تبریک می‌گوییم و امیدواریم دولت آینده کاراتر و مصمم‌تر در حل مشکلات اصلی کشور که متنوع و البته محوریت آن امور اقتصادی و معیشتی مردم است، گام بردارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در مسیر انتخابات اخیر برخی کاستی‌ها مشاهده شد از جمله طولانی شدن زمان رأی گیری که باعث خستگی مردم شد، همچنین درباره شرایط کاندیدای ریاست جمهوری مطابق با قانون اساسی نیازمند ضوابط روشن‌تر است و لازم است کمیسیون امور داخلی و شوراها با همکاری مرکز پژوهش‌، وزارت کشور و شورای نگهبان طرح ساماندهی بهتر انتخابات تهیه و به مجلس ارائه کند.

وی اظهار داشت: در زمینه مکانیزه کردن انتخابات که قبلا در قوانین  مورد تأکید واقع شده بود از هم اکنون پیگیری و نظارت شود تا برای انتخابات بعدی با شرایط آسان‌تری ملت رأی خود را در صندوق‌های رأی قرار دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجلاس ریاض گفت: رئیس جمهور آمریکا در ابتدای صحبت‌هایش بیان داشت که پول‌های زیادی از دولت سعودی گرفته و قبول کرده در این اجلاس شرکت کند، این مسئله نکته بسیار جالبی است که قابل باور نبود که به صورت علنی گفته شود.

وی افزود: آمریکا، ریاض را مرکز تروریسم اعلام کرده است این کار درستی بود زیرا مرکز صدور تروریسم همانجا است، اگر آمریکا موفق شود مانع ارسال پول، سلاح و افراد مسلح از عربستان به سایر نقاط شود دیگر نه برج دوقلو در نیویورک منفجر می‌شود و نه هزاران نفر از مردم بی‌گناه عراق، سوریه کشته و زخمی‌ می‌شوند.

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: از عجایب است که آمریکا عربستان را علمدار مبارزه با تروریسم شده است، اشغال  افغانستان توسط شوروی از گذشته تا به امروز که انواع و اقسام جریان تروریستی در آن ایجاد شده، در کدام یک دست سعودی‌ها در پشت صحنه یا روی صحنه نبوده است.

لاریجانی تصریح کرد: در مورد طالبان فقط کافی است که به مصاحبه خانم بی‌نظیر بوتو نخست وزیر فقید پاکستان توجه کنید که در جواب خبرنگاری گفته بود چرا پاکستان طالبان را ایجاد کرد او گفت این قدر پاکستان را سرزنش نکنید طالبان از یک مثلث همکاری به وجود آمد که طراحی و هدایت آ‌ن با آمریکا و انگلیس بود و پول آن را سعودی و امارات دادند و اجرای آن توسط پاکستان بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گزارش اخیر مسئولین آمریکا در مورد 11 سپتامبر توسط القاعده هنوز چند  ماه از آن نمی‌گذرد، آ‌نها در این گزارش مقامات سعودی را در ماجرای 11 سپتامبر دخیل دانسته‌اند آیا تردیدی وجود دارد که داعش و النصره با کمک سعودی‌ها و برخی کشورهای کوچک منطقه‌ای ایجاد و حمایت شده‌اند.

وی ادامه داد: گروه‌های دیگر تروریستی نظیر احرام الشام و گروهک‌های دیگر همه از حمایت سعودی برخوردار هستند حالا سعودی‌ها ادعا می‌کنند که ایران، محور تروریسم در منطقه است؟ بعد از انقلاب خمینی منطقه با تروریسم مواجه شده است، این مطلب روشنی از نظر تاریخی است که حکومت عربستان از آغاز کار همیشه درگیر جنگ و ترور بوده آن هم فقط جنگ با مسلمانان عرب.

لاریجانی گفت: سعودی‌ها حتی یک تیر هم به سوی صهیونیست‌ها شلیک نکردند، به جای آن این رژیم یک روز با جمال عبدالناصر و ناصریست‌ها جنگیدند و در آن تعداد زیادی از افسران مصری توسط دولت سعودی کشته شدند و هنوز سخنرانی معروف جمال عبدالناصر رئیس جمهور فقید مصر در سخنرانی مراسم تشییع پیکر افسران مصری که به دست رژیم سعودی کشته شدند، در خاطره‌ها موجود است.

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: چه تعداد از ناصریست‌های عرب در کشورهای عربی با توطئه رژیم سعودی کشته یا زندانی شدند در زمان دیگر با اخوان المسلمین در دنیای عرب جنگیدند و بیشترین ضربه را  اخوان المسلمین در دنیای تسنن از آل سعود خوردند  علما و روشن فکران زیادی از مذاهب مختلف اهل سنت با خشم وهابی‌های سعودی آسیب فراوان دیدند.

وی افزود: رژیم سعودی چندین بار به یمن حمله کرد و به بهانه‌های مختلف مردم این کشور را به خاک و خون کشید اما آل سعود در هیچ نبردی علیه اسرائیل حاضر به هزینه کردن و فداکاری نشد نزدیک 60 سال است که دولت عربستان به نام گسترش اسلام با ایجاد مساجد و آموزش جوانان وهابیت که نه اهل سنت و نه دیگران آن را قبول دارند در جهان گسترش داده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: دولت سعودی از طرف دیگر تلاش کرد تا الازهر مصر مرکز فکری عمیق‌تر و اعتدال‌تر اهل سنت را به حاشیه براند و آن را منزوی کند چنین کشوری با چنین ایدئولوژی افراطی مدعی شده است که ایران از گروه‌های تروریستی مسلح در  منطقه حمایت می‌کند شما اشتباه می‌کنید، ما با ارائه انتخابات و از صندوق‌های رأی در حال گسترش دموکراسی در منطقه هستیم.

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: شما هنوز به زنان اجازه رانندگی نمی‌دهید قانون اساسی و انتخابات ندارید آن چیزی که باعث شد شما از انقلاب اسلامی ایران بترسید الگو شدن ایران به عنوان یک کشور آزاد در منطقه است که با رأی مردم اداره می‌شود، این مایه ننگ یک کشور اسلامی است که در پایتخت خود صدای آمریکا منتشر کند که دو گروه مجاهد عرب یعنی حزب الله و حماس در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی تلاش کرده‌اند آن را به عنوان تروریسم بخواند.

وی تصریح کرد: اگر شما کینه نااهلانه نسبت به شیعه دارید حماس که یک گروه سنی مذهبی و مبارز علیه صهیونیست‌هاست آیا این برای شما خجالت آور نیست ضمنا باید به حال عربستان که مدعی شده ایران در مسائل داخلی سایر  کشورهای منطقه دخالت می‌کند تأسف خورد، آیا نمونه‌ای از تجاوز ایران به کشورهای دیگر سراغ دارید؟

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: جز این است که شما و برخی از کشورهای منطقه، صدام را تحریک به تجاوز نسبت به ایران کردید که البته بعدها اظهار تأسف کردید که 40  میلیارد دلار به صدام کمک کردید اما وقتی که صدام به کویت و سعودی حمله کرد ما در کنار شما بودیم.

وی ادامه داد: ما به مردم و دولت کویت در مبارزه با صدام کمک کردیم آیا ایران به بحرین لشکر زرهی ارسال کرد یا  تانک‌های شما بحرین را اشغال کردند؟ آیا ایران به یمن تجاوز کرد یا دو سال است که هواپیماهای سعودی این ملت فقیر اما شجاع را بمباران می‌کند ما با هیچ یک از کشورهای همسایه مشکلی نداریم حتی با سعودی‌ها نیز بنای دشمنی نداریم.

لاریجانی تأکید کرد: شما هستید که سال‌ها بر علیه ایران دشمنی آشکار و پنهان را راه انداخته‌اید. رئیس جمهور اسبق آمریکا پیغام دادید که سر اژدها را که مقصودتان ایران بود، بزنید البته ایران با رفتار شما در حمایت از تروریست‌های آدم کش مخالف است.

وی اظهار داشت: ایران برای کشور اسلامی ننگ می‌داند که در حین جنگ سی و سه روزه اسرائیل بر علیه لبنان به کمک رژیم صهیونیستی بشتابد و همکاری اطلاعاتی با این رژیم کند البته ایران با جنگ سعودی‌ها علیه یمن مخالف است و آن را نوعی نسل کشی می‌داند البته ایران با لشکرکشی سعودی به بحرین مخالف است مخصوصا با اقدامات وقیحانه اخیر درباره آیت الله مجاهد شیخ عیسی قاسم و آن را محکوم می‌کند.

رئیس قوه مقننه گفت: ترامپ در اجلاس ریاض گفته است هدف ما تحقق صلح و امنیت و شکوفایی در این منطقه و سایر نقاط جهان است اگر واقعا چنین قصدی دارید پولی را که از دولت سعودی گرفته‌اید تا اقتصاد آ‌مریکا را آ‌باد کنید، خرج توسعه و پیشرفت در کشورهای سومالی، مصر، سودان و سوریه بکنید تا جوانان از این وضع نجات پیدا کنند و در دام گروه‌های تروریستی نیفتند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: ترامپ در دوران انتخاباتی از مشکلات شدید اقتصادی آمریکا بسیار سخن گفت و اینکه می‌خواهد زیرساخت‌ها را بازسازی کند. صاحب نظران دنبال این بودند که از کجا می‌خواهد این بودجه را تأمین کند معلوم شد که این منابع بی‌دریغ با دستبرد به منابع مردم مسلمان عربستان تأمین نموده است.

وی در ادامه اظهار داشت: هم اکنون این کشورها بهانه‌ای به نام ایران درست کرده‌اند که حامی تروریسم در منطقه است و بارها در سخنان خود می‌گویند. از ریاض می‌خواهیم که منطقه را رصد کند چه کسانی کمک مالی، آ‌موزشی، تسلیحاتی و انسانی به تروریست‌ها می‌کنند، این احتیاجی به رصد ندارد همان‌جا که نشسته‌اید همان‌جاست دنبالش نگردید.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ترامپ مدعی شده است که برای تقویت متحدان خود در ریاض حضور دارد و در این راستا اقدامات نظامی انجام خواهیم داد اگر به گذشته اقدامات آمریکا در منطقه رجوع کند این حرف‌ها را نمی‌زدند اقدامات نظامی و امنیتی آمریکا در عربستان و امارات باعث شد که در افغانستان طالبان به وجود بیاید، حمله آ‌مریکا به کویت موجب تولد القاعده شده تهاجم به عراق عامل به وجود آمدن داعش و جبهه النصره شد این کارنامه عملکرد شماست.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: در واقع این سخن رئیس جمهور آمریکا به معنای ایجادگروه‌های تروریستی جدید در منطقه است، وی در سخنان اخیر خود مدعی شده که نظام ایران مسئول بی‌ثباتی در خاورمیانه است ایران در  کشورهایی مانند عراق و سوریه که خدمات مشاوری می‌دهد تماما با درخواست دولت‌های رسمی و قانونی این کشورها است اگر کمک ایران نبود الان داعش در بغداد و تمام عراق چیره شده بود.

وی ادامه داد: فتوای آ‌یت الله سیستانی، مجاهدت جوانان عراقی و مساعدت دولت ایران شر داعش را از عراق دور کرد و اگر ایران به کمک دولت قانونی سوریه نرفته بود، امروز سوریه، لبنان و اردن همگی در یوغ تروریست‌ها بودند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکثر کشورهای غربی امروز به این نتیجه رسیده‌اند که راه ایران درست بوده است و همین کشورها با دولت سوریه ارتباطات اطلاعاتی، سیاسی و امنیتی برقرار کرده‌اند ترامپ گفته است ما باید در راستای انزوای ایران گام برداریم.

وی تأکید کرد: تعجب آور است که ایشان متوجه نیست که دولت آ‌مریکا امروز درجهان منفورترین دولت است یکی از عواملی که کشورها جذب گروه‌های تروریست می‌شوند نفرتی است  که از روابط  کشورها با رژیم ایالات متحده دارند که عملا به سلطه و تحقیر آنها منجر شده است.

لاریجانی اظهار داشت: ملت‌های مسلمان قلبشان با ایران است و می‌دانند  که ایران موجب عزت مسلمانان در مقابل تهدید آمریکا شده است، ایران در راه آزادی و استقلال ثابت قدم است و با صبر و متانت پیگیر وحدت امت اسلامی به عنوان میراث تفکر امام خمینی است.

نماینده مردم قم افزود: ما برای همه همسایگان احترام قائل هستیم و تقویت بنیه دفاعی به ویژه نیروی موشکی را پشتوانه دفاع از امت اسلامی می‌دانیم و در این راه خود را نیازمند اجازه از هیچ کسی نمی‌دانیم،  مبارزه جدی با تروریسم را حق و وظیفه اسلامی خود می‌دانیم زیرا ملت ایران بزرگانی از کشور را به خاطر ترور از دست داده است مانند رئیس شورای انقلاب، رئیس قوه قضاییه، رئیس جمهور، نخست وزیر، تعدادی از ائمه جمعه،  تعدادی از وزرا ونمایندگان مجلس و هزاران فرد عادی ایرانی.

لاریجانی ادامه داد: البته برای آل سعود ننگ است که از گذشته تا به امروز ماهانه به این گروه‌های تروریستی کمک مالی می‌کند، ما وظیفه اسلامی خود می‌دانیم که این ننگ تروریسم را از دامن امت اسلامی بزداییم.

وی در پایان تصریح کرد: سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس را به ملت  عزیز و خانواده معظم شهدا و ایثارگران تبریک عرض می‌کنم همچنین به همکارانی که در انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی مفتخر به نمایندگی ملت شدند، تبریک می‌گویم.

کد خبر 371067

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha