همشهری آنلاین: تیم ملی پهلوانی و زورخانه‌ای جمهوری اسلامی ایران در نخستین حضور خود در بازی‌های کشورهای اسلامی خوش درخشید و به عنوان تنها تیم ایرانی رکورددار کسب مدال در این بازی‌ها شناخته شد.

تیم ملی زورخانه‌ای

به گزارش روابط عمومی فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای، چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی (2017) در باکو برگزار شد.

تیم ملی پهلوانی و زورخانه‌ای ایران که برای نخستین بار حضور در این رقابت‌ها را تجربه می‌کرد، با 6 مدال طلا و 1 نقره به عنوان قهرمانی در مجموع امتیازات تیمی این پیکارها دست یافت.

نمایندگان پهلوانی و زورخانه‌ای ایران در رشته‌های چرخ تیز، چرخ چمنی، میل‌گیری سنگین، کباده، میل بازی و تیمی زورخانه‌ای به گردن‌آویزهای طلا و تنها در رشته سنگ به مدال نقره دست یافتند که 6 مدال طلا و 1 نقره حاصل تلاش ملی‌پوشان کشورمان در این مسابقات توسط پژمان سکونتی (کردستان)، مبین زیبالقا (کردستان)، هیمن میرزایی (کردستان)، محسن گلستانی‌زاده (خراسان رضوی)، علی جلیجو (البرز) و مصطفی مفید (مرکزی) در رشته‌های تیمی و هنرهای فردی با همراهی، نوا و ضرب و زنگ بسیار جذاب و شنیدنی مرشد محمد حسن‌پور (خراسان جنوبی) برای ایران بود.

کشور آذربایجان با 1 طلا، 3 نقره و 3 برنز توانست در رده دوم قرار بگیرد، عراق نیز با 3 نقره و 1 برنز رده سوم جدول را از آن خود کرد و کشورهای افغانستان، تاجیکستان و پاکستان نیز به ترتیب با 5، 4 و 1 برنز در جایگاه چهارم تا ششم جدول قرار گرفتند.

تیم پهلوانی و زورخانه‌ای ایران را مجتبی جوهری (رئیس فدراسیون)، علیرضاغلامی (مربی تیم ملی)، مصطفی مرادی‌فر (مدیر تیم‌های ملی فدراسیون)، سعید مرادی (سرپرست تیم ملی) و علیرضا عربی (مدیر امور اداری و پشتیبانی فدراسیون) در باکو همراهی می‌کردند.

 

کد خبر 371059

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha