طراح نقشه سرقت و اخاذی از رانندگان وانت، ‌مردی ۵۹ساله بود که پس از ورشکستگی تبدیل به یک سارق شد.

متهم

او طعمه‌هايش را با داروي خواب‌آور، بيهوش مي‌كرد تا نقشه مجرمانه خود را عملي كند. راز سرقت‌هاي اين مرد اوايل امسال با شكايت راننده وانتي در دادسراي ويژه سرقت تهران فاش شد. شاكي كه مردي ميانسال بود به قاضي علي‌وسيله ايردموسي گفت: براي تهيه مخارج زندگي با خودروي وانتم كار مي‌كنم. 17فروردين مردي با من تماس گرفت و براي حمل چند تخته فرش قرار گذاشت. او مي‌گفت كه فرش‌هايش نفيس است و كرايه خوبي پيشنهاد كرد.

اصرار او باعث شد قبول كنم و باهم در دوراهي قپان قرار گذاشتيم. او سوار ماشينم شد و ادعا كرد كه بار فرش در اختيار يكي از دوستانش است و او گفته يك ساعت بعد براي بارگيري برويم. ساعت از 12ظهر گذشته بود كه اكبر پيشنهاد داد در اين فاصله با هم ناهار بخوريم. من قبول نكردم اما او اصرار كرد كه به‌خاطر اين معطل شدن بايد ناهار را مهمان او باشم. همين شد كه ماشينم را در پاركي حوالي آنجا پارك كردم و وارد بوستان شدم.

اكبر هم به رستوراني در همان نزديكي رفت و دقايقي بعد با 2پرس قرمه‌سبزي به همراه 2نوشابه برگشت. آخرين چيزي كه يادم است اين بود كه لحظاتي بعد از خوردن ناهار آن مرد كه اكبر نام داشت پشت فرمان ماشين من نشست و وقتي من در پارك بودم و اين صحنه را ديدم از جايم بلند شدم تا به طرف او بروم كه تعادلم را از دست دادم و از حال رفتم. وقتي چشمانم را بازكردم در بيمارستان بودم. آنجا بود كه متوجه شدم اكبر پس از بيهوش كردن من ماشينم را دزديده است.

  • اخاذي

با اين شكايت تحقيقات براي دستگيري سارق ميانسال شروع شد تا اينكه 2روز بعد شاكي مجددا راهي دادسرا شد و گفت: ساعتي قبل اكبر با من تماس گرفت و مدعي شد ماشينم را در پاركينگي در جنوب تهران گذاشته است. او خواست150هزارتومان پول به حسابش واريز كنم تا آدرس پاركينگ را بدهد. من هم قبول كردم اما وقتي سراغ ماشينم رفتم تمام لوازم و وسايل داخل ماشين به همراه 100هزارتوماني كه در داشبورد بود، سرقت شده بود.

  • دستگيري

با اظهارات شاكي جست‌وجو براي دستگيري سارق ادامه يافت و در اين ميان كارآگاهان با چند شكايت مشابه ديگر روبه‌رو شدند. تمام شاكيان رانندگان وانت بودند كه سارق با بيهوش كردن آنها نقشه سرقت را عملي كرده بود. در تمامي سرقت‌ها، سارق ميانسال 2 يا 3روز پس از دزدي نقشه باجگيري را عملي مي‌كرد و شاكيان براي اينكه به‌خودروي خود برسند پول اخاذي را به‌حساب مرد سارق واريز مي‌كردند. كارآگاهان سرانجام با انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي موفق به شناسايي هويت متهم شدند و چند روز پيش درحالي‌كه او بر سر مزار خواهرش در بهشت‌زهرا بود به دام افتاد.

اين مرد 59ساله در تحقيقات به قاضي گفت: من اهل يكي از شهرستان‌هاي شمال كشور هستم و كارم خريد و فروش مركبات بود. پارسال حدود 20ميليون تومان مركبات خريدم اما تمام آنها يخ زد و من ورشكست شدم. با وجود داشتن 3فرزند و مخارج زندگي نتوانستم كاري براي خودم دست و پا كنم براي همين نقشه سرقت كشيدم. وي ادامه داد: 5راننده وانت را به دام انداختم و با ريختن داروي خواب‌آور در غذا و نوشابه آنها را بيهوش مي‌كردم. وي ادامه داد: اموال سرقتي را هم در جنوب تهران مي‌فروختم تا خرج زندگي‌ام را تأمين كنم.

به گزارش همشهري، هم‌اكنون اين متهم با قرار قانوني در اختياركارآگاهان اداره آگاهي قرار گرفته و شاكيان احتمالي كه به اين شيوه در دام سارق باجگير گرفتار شده‌اند مي‌توانند براي شكايت به پايگاه ششم پليس آگاهي مراجعه كنند.

کد خبر 371033

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha