دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸
۰ نفر

نمایش «پایان خوش» به کارگردانی میشاییل هانکه در بخش مسابقه هفتادمین جشنواره فیلم کن با استقبال خوب تماشاگران و کارشناسان مواجه شد و منتقد گاردین آن را فیلمی ۵ستاره نامید.

سینما جهان

به گزارش همشهري، فيلمساز سرشناس اتريشي/ آلماني كه با 2فيلم آخر خود يعني «روبان سفيد» و «عشق» موفق به بردن جايزه نخل طلايي از كن شده، حالا يكي از جدي‌ترين رقباي كسب جايزه بهترين فيلم از مهم‌ترين رويداد سينمايي دنياست. اگر هيأت داوران به رياست پدور آلمودووار تصميم بگيرد جايزه اصلي را به هانكه اعطا كند، اين براي نخستين بار در تاريخ جشنواره خواهد بود كه يك فيلمساز در سومين حضور پياپي خود موفق به فتح نخل طلا مي‌شود.

پيتر بردشا، منتقد و نويسنده ارشد گاردين در يادداشت خود پايان خوش را تحسين كرد و آن را روايتي هجوآلود، تأثيرگذار و بسيار درخشان از نظام بورژوازي اروپا دانست. هرچند همه منتقدان حاضر در كن در تحسين پايان خوش اتفاق نظر نداشتند و بودند كساني كه اين فيلم هانكه را به‌قوت و قدرت كارهاي پيشين او نمي‌دانستند. هر چه باشد، فيلمساز 75ساله زاده مونيخ از چهره‌هاي محبوب كن است و مي‌تواند در روز اختتاميه خيلي‌ها را غافلگير كند.

از ديگر فيلم‌هاي مهم چند روز اخير كن مي‌توان به «باابهت» ميشل هازاناويسيوس با موضوع زندگي عاشقانه ژان لوك گدار اشاره كرد كه ظاهرا چنگي به دل نزده است. در جدول امتيازدهي اسكرين‌ديلي، 2منتقد از ايتاليا و فرانسه آن را بي‌ارزش توصيف كردند و ميانگين امتيازهاي فيلم از 4ستاره ممكن به عدد نوميدكننده 1.5 رسيد؛ يعني پايين‌ترين امتياز در 8 فيلم به نمايش درآمده بخش رسمي.

کد خبر 371019

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha