دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
۰ نفر

فهیمه پناه‌آذر: آخرین قسمت سریال «دیوار شیشه‌ای» در حالی روی آنتن شبکه یک رفت که از همان ابتدا شباهت میان داستان‌های این مجموعه و ماجراهای برنامه «ماه‌عسل» خبرساز شده بود.

ماه عسل

كارگرداني سريال را راما قويدل، نويد ميهن‌دوست و احمد معظمي بر عهده داشتند و آن را به تهيه‌كنندگي علي‌اكبر تحويليان براي پخش آماده كردند. ديوار شيشه‌اي داستان‌هاي به‌هم پيوسته دارد و ضمن روايت يك داستان اصلي، در هر قسمت ماجرايي مستقل را هم به تصوير مي‌كشد. تحويليان كه تجربه توليد «شايد براي شما هم اتفاق بيفتد» را در كارنامه دارد، معتقد است حضور چند نفر پشت دوربين يك سريال باعث افزايش كيفيت كار مي‌شود.

او درباره توليد ديوار شيشه‌اي به همشهري مي‌گويد: با توجه به فيلمنامه‌هايي كه نوشته شده بود، كارگردان‌هاي متفاوت قصه‌هاي مختلف را ساختند و وقتي توليد مجموعه كليد خورد، فكر نمي‌كردم آنقدرها هم سخت باشد اما خيلي زود مشخص شد با كاري مشكل طرفيم. ما در كنار قصه‌هاي مجزا كه در هر قسمت به تصوير مي‌كشيديم، يك ماجراي دنباله‌دار هم داشتيم و اين كار را سخت مي‌كرد اما در پايان و با توجه به بازخورد مخاطبان، به‌نظر مي‌آيد ديوار شيشه‌اي كاري قابل‌قبول شده است.

  • ظرفيت توليد 90قسمتي

‌توليد سريال از ارديبهشت سال گذشته آغاز شد و اسفند 95 به پايان رسيد. ابتدا قرار بود ديوار شيشه‌اي 90 قسمت باشد كه در نهايت به 20قسمت كاهش يافت. تحويليان در اين‌باره توضيح مي‌دهد: علاوه بر 30قسمتي كه داستان در تهران مي‌گذشت، قرار بود 30قسمت از اتفاق‌ها در شهرهاي مختلف باشد تا تماشاگران بتوانند قهرمانان اصلي را در شهرهاي ديگر هم ببينند.

هر چند اين اتفاق نيفتاد اما ديوار شيشه‌اي مي‌تواند همچنان ادامه داشته باشد و اگر مديران بخواهند، توليد آن را ادامه مي‌دهيم. داستان ثابت سريال به اتفاق‌هاي زندگي تهيه‌كننده اين برنامه تلويزيوني يعني سارا (با بازي حديثه تهراني) و همسرش فرهاد رئوف (با بازي مجيد واشقاني) مي‌پردازد. ما خواستيم در اين سريال مخاطبان با قصه‌هاي پشت‌دوربين و زندگي مجريان تلويزيون بيشتر آشنا شوند.

  • داستان زندگي يك مجري

تهيه‌كننده «تصوير يك رويا» درباره شباهت سريال ديوار شيشه‌اي به برنامه‌ ماه‌عسل هم يادآور مي‌شود: در صحبت‌هايي كه با نويسندگان و طراحان داشتيم، تصميم گرفتيم ديوار شيشه‌اي شبيه ‌ماه‌عسل باشد. قصه‌هاي سريال واقعي است كه البته نويسندگان دخل و تصرف‌هايي در آن داشتند.

ما مستندساز نيستيم و قرار بود قصه‌اي تعريف كنيم. وقتي تصميم گرفته شد مجموعه مانند ماه‌عسل ساخته شود، با احسان عليخاني براي حضور در نقش خودش مذاكره كرديم كه البته او قوانين خودش را داشت. حتي قرار بود بخش‌هاي مربوط به استوديو در دكور ‌ماه‌عسل ضبط شود كه در نهايت نشد اما در طول كار با عليخاني تعامل داشتيم.

تحويليان كه در كارنامه تهيه‌كنندگي خود سريال «ساعت به وقت صفر» را هم ثبت كرده است، درباره انتخاب بازيگر و مجري ديوار شيشه‌اي مي‌گويد: ما به فردي نياز داشتيم كه در بازي و اجرا انعطاف‌پذيري زيادي داشته باشد. يعني بتواند در استوديو نقش مجري را ايفا كند و خارج از آن به زندگي واقعي خود برسد. پس از مشورت با كارگردان‌ها سرانجام به گزينه واشقاني رسيديم و او يكي از نقش‌هاي اصلي و ثابت را ايفا كرد.

  • از ياد رفته‌ها براي شبكه5

علي‌اكبر تحويليان از توليد سريالي با همكاري بهرام بهراميان در سال‌جاري خبر مي‌دهد و تصريح مي‌كند: با پايان يافتن توليد و پخش سريال ديوار شيشه‌اي، پروژه 50قسمتي «ازيادرفته‌ها» را براي پخش از شبكه5 توليد مي‌كنيم. براي كارگرداني مجموعه هم با بهرام بهراميان صحبت‌هايي شده و اين روزها احمد افضلي در حال نگارش فيلمنامه سريال است.

کد خبر 371017

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha