همشهری آنلاین: رئیس ستاد مرکزی سی و پنجمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر از اجرای بیش از ۵۰۰ برنامه ویژه و عمومی در سطح کشور به مناسبت این روز خبر داد.

 بهمن کارگر

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر روز دوشنبه در نشست خبری سی و پنجمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر که در سالن صیاد شیرازی ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد، به تبیین سرفصل‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامیداشت این حماسه بزرگ در وزارتخانه‌ها، سازمان ها، نهادهای لشکری و کشوری، سازمان‌های مردم نهاد و تمام ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پرداخت.

وی شعار امسال این روز را، شعار مناسبت‌های دفاع مقدس یعنی «من انقلابی ام» عنوان کرد و افزود: سوم خرداد یادآور رشادت‌های بی بدیل فرزندان این مرز و بوم است، حماسه عظیم بیت‌المقدس نگین درخشانی از صفحات تاریخ هشت سال ایثار و جان فشانی دلاورمردانی است که در سایه رهبری داهیانه امام خمینی(ره) و وحدت و همدلی مردم و نیروهای مسلح، اراده خود را بردشمنان تحمیل و عزت و شکوه و سربلندی را برای مردم قدرشناس ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

رئیس ستاد مرکزی سی و پنجمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر توضیح داد: به یمن و برکت این پیروزی با شکوه، امروز کشورمان به زعامت و رهبری مقتدرانه ولی امر مسلمین، حضرت امام خامنه‌ای عزیز(مدظله العالی) در پهنه مقابله با هجمه نفوذ استکبار جهانی و صهیونیسم جهانی و صهیونیسم بین‌الملل و ایادی آنان به خصوص تکفیری‌ها ایستادگی کرده که ره‌آورد آن، حضور مقتدرانه کشورمان در تمامی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی، نظامی و غیره است.

سردار کارگر در ادامه با اشاره به نامگذاری روز سوم خرداد ماه به نام «روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی» در تاریخ و تقویم رسمی کشور تصریح کرد: موفقیت و پیروزی بزرگ آزادسازی خرمشهر الگوی خوبی برای ما است.

وی با تبریک به مناسبت حماسه آفرینی مردم در انتخابات 29 اردیبهشت 96 و با گرامیداشت سالروز شهادت سردار شهید سرلشکر پاسدار «محمد بروجردی»، گفت: عملیات بیت المقدس از شب دهم اردیبهشت آغاز شد و تا سوم خرداد به طول انجامید. حُسن این عملیات این بود که عملیات فتح المبین در 9 فروردین همان سال پایان یافت و رزمندگان طی یک ماه، آمادگی عملیات جدید را پیدا کردند.

رئیس ستاد مرکزی سی و پنجمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر خاطرنشان کرد: عملیات بیت المقدس در معادلات نظامی و جهانی موثر بود و پیروزی رزمندگان اسلام در مقابل دشمن بعثی در این عملیات نمایان شد.

وی یادآور شد: ما جایی که حرف خدا را گوش دادیم، موفق شدیم و جایی که تنها به خود اتکا کردیم، شکست خوردیم. آزادی خرمشهر نقطه عطف تاریخ است، که توانستیم 19 هزار نفر از نیروهای ارتش بعثی را به اسارت درآوریم. همچنین نزدیک به 16 هزار نفر از نیروهای دشمن در این عملیات، کشته و زخمی شدند.

سردار کارگر هدف از اجرای مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر را حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایت مداری، مقاومت، ایثار، جهاد و شهادت و خودباوری دینی و ملی عنوان کرد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تبیین نقش، هدایت و فرماندهی الهی ولی فقیه در حیات معنوی کشور و خلق حماسه ها و پیروزی ها، تبیین قدرت و وحدت نیروهای مسلح و بسیج مردمی برای ایجاد بازدارندگی در مقابله با تهدیدات، تبیین نقش بصیرت، مقاومت، وحدت و همگرایی اقوام، ادیان، مذاهب و سایر اقشار در مقابله با استکبار جهانی، صهیونیسم بین الملل و ایادی منطقه ای آنها(وهابیت و تکفیری ها)، تبیین نقش عملیات بیت المقدس و درس ها، عبرت ها و دستاوردهای آن در روند جنگ تحمیلی و پیروزی های بعدی را از راهبردهای مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر ذکر کرد.

وی روز شمار برنامه های بزرگداشت سی و پنجمین حماسه سوم خرداد را اعلام کرد و گفت: برنامه های این ستاد از روز سه شنبه دوم خرداد آغاز و تا روز جمعه 5 خرداد ماه ادامه خواهد داشت که نخستین روز آن با عنوان روز سلحشوری، پایمردی و ایثارگری و مدافعین حرم نامگذاری شده که محور اصلی فعالیت در این روز نمایش رشادت های رزمندگان عملیات بیت المقدس و شهدای مدافع حرم می باشد که طی آن برپایی ایستگاه های صلواتی، آذین بندی معابرعمومی، سرکشی از خانواده معظم شهدای حماسه آزادسازی خرمشهر و مدافعان حرم برنامه ریزی شده است.

سردار کارگر روز چهارشنبه سوم خرداد را روز مقاومت، ایثار و پیروزی عنوان کرد و افزود: در این روز تبیین دستاوردهای حاصل از حماسه سوم خرداد به عنوان الگویی در ایستادگی ملت قهرمان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس محور فعالیت های ستاد مرکزی بزرگداشت این مراسم است که طی آن به صدا در آوردن زنگ مقاومت و پیروزی در ساعت 11 صبح روز سوم خرداد، آیین تقدیر از پیش کسوتان و حماسه سازان دفاع مقدس به خصوص رزمندگان عملیات بیت المقدس و برگزاری مراسم سالروز عملیات بیت المقدس به منظور تبیین دستاوردهای حاصل از حماسه سوم خرداد در دستور کار قرار دارد و در سراسر کشور اجرا خواهد شد.
رییس ستاد مرکزی بزرگداشت سوم خرداد توضیح داد: روز پنجشنبه چهارم خرداد نیز روز دزفول، روز مقاومت و پایداری نامگذاری شده است که در این روز محور اصلی فعالیت های ستاد مرکزی تجلیل و تبیین رشادت ها و پایمردی مردم قهرمان شهر دزفول می باشد که طی آن برگزاری مراسم بزرگداشت و تجلیل از حماسه مقاومت و پایداری مردم این شهر به همراه بررسی نتایج حاصل از ایستادگی و پایمردی مردم دزفول و همکاری و همراهی با برنامه «میثاق با شهیدان» بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور بر سر مزار شهدای دفاع مقدس اجرا خواهد شد.

سردار کارگر اضافه کرد: روز جمعه پنجم خرداد را به عنوان روز ولایت مداری، وحدت و معنویت نامگذاری شده که در این روز محور فعالیت های این ستاد تبیین نقش ولایت و رهبری، وحدت ملی و معنویت در پیروزی عملیات بیت المقدس می باشد که طی آن حضور گسترده نیروهای مسلح(ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی) و مدافعین حرم در نمازهای جمعه، سخنرانی فرماندهان و مسئولین در نمازهای جمعه سراسر کشور به منظور تبیین نقش ولایت و رهبری، وحدت ملی و معنویت در پیروزی عملیات بیت المقدس برنامه ریزی شده است.

کد خبر 370984

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha