همشهری آنلاین: ویلم دفو نقش ونسان ون‌گوگ نقاش مشهور را در «دروازه ابدیت» به کارگردانی جولین اشنابل ایفا خواهد کرد.

سینما

به گزارش مهر به نقل از مجله ورایتی، فیلمنامه این فیلم  را جولین اشنابل و ژان-کلود کریر نوشته‌اند و اشنابل  کارگردانی آن را به عهده دارد. داستان به دورانی از زندگی «ون‌گوگ» تمرکز دارد که در منطقه آلرس کشور فرانسه سکونت داشت. جان کلیک تهیه این فیلم را برعهده دارد و قرار است فیلمبرداری در کشور فرانسه انجام شود.

اشنابل درباره پروژه جدید گفت: فیلم درباره نقاش و نقاشی و رابطه او با ابدیت است. داستان را یک نقاش روایت می کند و به اعتقاد من فیلم شامل لحظات کلیدی زندگی ون‌گوگ است که در تاریخ رسمی وجود ندارد. این برداشت شخصی من است که امیدوارم شما را به ونسان ون‌گوگ نزدیک تر کند.

جان کیلک نیز گفت: پس از بیست سال همکاری با جولین اشنابل هیجان زده ام و امیدوارم این همکاری ادامه داشته باشد.

 «دروازه ابدیت» فیلمی با موضوع خلاقیت و فداکاری هایی است که ونسان ون‌گوگ برای خلق شاهکارهای خیره کننده اش انجام داد که امروزه در سراسر دنیا شناخته شده است.

از فیلم های پیشین جولیان اشنابل می توان به «پیش از فروافتادن شب» با نقش آفرینی خاویر باردم و «لباس غواصی و پروانه» اشاره کرد.

«ونسان ون‌گوگ» نقاش نامدار هلندی به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین نقاشان پست‌امپرسیونیست شناخته می‌شود. او در ۳۰ مارس ۱۸۵۳ در زاندرت در ایالت برابانت هلند نزدیک مرز بلژیک به دنیا آمد. «ون‌گوگ» فعالیت هنری خود را به‌عنوان طراح و نقاش از سال ۱۸۸۰ و در سن ۲۷ سالگی آغاز کرد.

برخی از مشهورترین کارهای او می توان به «شب‌های پرستاره» و «گل‌های آفتابگردان»،«در میان کشتزارها»، «گلوله‌ای به سینه‌ خود شلیک کرد» و «روز بعد» اشاره کرد. وی در ۲۹ جولای ۱۸۹۰ در سن ۳۷ سالگی درگذشت.

تا کنون کتاب‌ها و فیلم‌های داستانی و مستند زیادی درباره ون‌گوگ و آثارش نوشته و ساخته شده‌است. از جمله آنها می توان به کتاب «شور زندگی» و فیلمی اقتباسی با همین نام ساختهٔ وینسنت مینلی با بازی کرک داگلاس و آنتونی کویین اشاره کرد.

کد خبر 370980

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha