همشهری آنلاین: فصل جاری بوندس‌لیگا به پایان رسید. قهرمانی و نایب‌ قهرمانی بایرن مونیخ و لایپزیگ از پیش مشخص بود. دورتموند توانست مقام سوم را به خود اختصاص دهد. تیم‌های کلن و هرتا برلین نیز بلیت حضور در رقابت‌های لیگ اروپا را کسب کردند.

Bundesliga
  • بوروسیا دورتموند ۴ - وردر برمن ۳

یکی از جذاب‌ترین پیکارهای هفته‌ پایانی بوندس‌لیگا بعد از ظهر شنبه (۲۰ مه /۳۰ اردیبهشت) میان دورتموند و وردر برمن برگزار شد. برمن که تا دقیقه ۷۵ بازی با نتیجه ۳ بر ۲ از میزبان قدرتمند خود جلو بود، نتوانست این برتری را حفظ کند و در نهایت ۴ بر ۳ شکست خورد.

پی‌ير امریک اوبامیانگ، مهاجم تیزپای دورتموند با زدن دو گل از جمله گل پیروزی زردپوش‌ها، یکی از چهره‌های برتر میدان بود. دورتموندی‌ها با این موفقیت توانستند مقام سوم جدول رده‌بندی را به خود اختصاص دهند و به این ترتیب در فصل آتی نیز در مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان باشگا‌ه‌های اروپا حضور خواهند داشت.

  • اف ث کلن ۲ - ماینتس صفر

تیم کلن که در طول این فصل خوش درخشیده بود، در هفته‌ پایانی موفق شد با گل‌های هکتور و اوساکو ۲ بر صفر از سد ماینتس بگذرد و رده‌ پنجم جدول را از آن خود کند. این مکان برای کلن موفقیتی بزرگ محسوب می‌شود، چرا که آنان در فصل آتی در رقابت‌های لیگ اروپا حضور خواهند داشت.

  • هامبورگ ۲ - ولفسبورگ یک

حساس‌ترین پیکار هفته پایانی بوندس‌لیگا میان هامبورگ و ولفسبورگ برگزار شد که هر دو در تلاش گریز از رده‌ شانزدهم جدول بودند. هامبورگ با برخورداری از امتیاز میزبانی با نتیجه ۲ بر یک از سد "گرگ‌های ولفسبورگ" گذشت و با جای گرفتن در رده‌ پانزدهم جدول در بوندس‌لیگا ماندگار شد. ولفسبورگ حال در رده‌ ۱۶ قرار گرفته و باید برای ماندن در بوندس‌لیگا به مصاف تیم سوم لیگ دسته دوم برود.

  • هوفن‌هایم صفر - آگسبورگ صفر

هوفن‌هایم، یکی از موفق‌ترین تیم‌های فصل جاری محسوب می‌شود. آبی‌پوش‌های هوفن‌هایم در هفته پایانی بوندس‌لیگا اگر چه ناگزیر شدند به تساوی بدون گل مقابل آگسبورگ بسنده کنند، اما در آخر فصل مقام چهارم جدول را از آن خود کردند و حال شانس این را دارند که به مسابقات فصل آتی لیگ قهرمانان باشگا‌ه‌های اروپا راه یابند. آگسبورگ نیز با این نتیجه توانست از خطر سقوط به لیگ دسته دوم نجات یابد.

  • بایرن مونیخ ۴ - فرایبورگ یک

سرخ‌پوش‌های بایرن مونیخ که قهرمانی‌شان از چند هفته پیش مشخص شده بود، در هفته‌ پایانی میزبان فرایبورگ بودند و در حضور ۷۵ هزار تماشاگر ۴ بر یک مهمان خود را شکست دادند. این دیدار در عین حال بازی خداحافظی فیلیپ لام، مدافع ملی‌پوش و کاپیتان بایرن مونیخ بود که موفقیت‌های بزرگی را با این تیم جشن گرفته است.

فیلیپ لام

  • آینتراخت فرانکفورت ۲ - آر. بی. لاپیزیگ ۲

تیم لایپزیگ که در این فصل به جمع دسته‌ اولی‌ها پیوسته بود، با کسب عنوان نایب ‌قهرمانی همه را غافلگیر کرد. سرخ‌پوش‌های لایپزپیگ در هفته‌ پایانی مهمان آینتراخت فرانکفورت بودند. پیکار دو تیم پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.

  • بوروسیا مونشن‌گلادباخ ۲ - دارمشتات ۲

مصاف بوروسیا مونشن‌گلادباخ و دارمشتات در هفته‌ پایانی نیز از دیدارهایی بود که با نتیجه مساوی خاتمه یافت. هر یک از این دو تیم توانستند ۲ بار دروازه حریف خود را باز کنند. دارمشتات ناموفق‌ترین تیم فصل جاری بود و در پی جای گرفتن در رده‌ آخر جدول به لیگ دسته دوم سقوط كرد.

  • اینگولشتات یک - شالکه یک

اینگولشتات در آخرین دیدار خود در این فصل میزبان شالکه بود. دیدار دو تیم با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. اینگولشتات با توجه به جای گرفتن در رده‌ هفدهم جدول به لیگ دسته دوم سقوط کرده است.

  • هرتا برلین ۲ - بایر لورکوزن ۶

پرگل‌ترین دیدار هفته‌ پایانی بوندس‌لیگا مصاف هرتا برلین و بایر لورکوزن بود که با پیروزی‌ ۶ بر ۲ سرخ‌پوش‌های لورکوزن خاتمه یافت. هرتا برلین علی‌رغم این ناکامی توانست در نهایت در رده‌ ششم جدول جای گیرد و مجوز حضور در رقابت‌های فصل آتی لیگ اروپا را به دست آورد.

 

کد خبر 370968

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha