یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهروندان مشهدی در انتخابات ریاست جمهوری بیشتر رای را به رئیسی دادند اما در انتخابات شورای شهر تمام نامزدهای لیست امید (مشترک اصلاحات واعتدال) را انتخاب کردند.

انتخابات

معمولا نسبت آراي نامزدهاي رياست جمهوري و آراي نامزدهاي ائتلافي شوراي شهر در مناطق كشور داراي رابطه مستقيمي است. در دو انتخابات اخير اين نسبت را به خوبي مي‌توان ديد. در انتخابات اخير نيز اين گرايش در شهرهاي بزرگ كاملا مشهود است. در شهرهايي كه رئيسي راي اول بوده، ليست اميد نتوانسته در شوراي شهر موفقيت بزرگي داشته باشد و در شهرهايي كه روحاني بالاترين راي را داشته است، ليست اميد توانسته شوراي شهر را در اختيار بگيرد.

اين ويژگي‌ را در شهر‌هايي مثل كرج، تبريز، اصفهان و نظاير آن مي‌‌توان ديد. اما در مشهد اتفاق ديگري رخ داده است.

محمد رحيم نوروزيان در خصوص آراي شهر مشهد در انتخابات رياست جمهوري اظهار داشته بود كه از هزار و 534 شعبه اخذ رأی درمجموع یک‌میلیون و 626 هزار و 315 رأی صحیح شمارش شد.

در این شماری، آقای رئیسی با 903 هزار و 451 رأی نفر اول، آقای روحانی با 688هزار و 574 رأی نفر دوم، آقای میرسلیم با 27 هزار و 46 رأی نفر دوم و آقای هاشمی‌طبا با 7 هزار و 244 رأی نفر چهارم این انتخابات در شهرستان مشهد هستند.

اما در انتخابات شوراي شهر مشهد تمامي نامزدهاي ليست اميد راي آوردند. به گزارش مهر، محمد رحیم نوروزیان اظهارکرد: پس از شمارش آرا و جمع بندی نهایی آقایان و خانم ها، امیر شهلا، شهناز رمارم، بتول گندمی، احمد نوروزی، محمدرضا حیدری، علیرضا شهریاری، احسان اصولی صفار، حمیدرضا موحدی زاده، سیدمسعود ریاضی مظلومی، محمدحسین ودیعی، رمضان علی فیضی، محمدهادی مهدی نیا، مجتبی بهاروند، محمدحاجیان شهری و سید محسن حسینی پویا حائز اکثریت آرا شده و به شورای شهر مشهد راه یافتند.

تمامي اين 15 راه‌يافته به شوراي شهر مشهد نامزد ليست اميد بودند.

کد خبر 370877

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha