یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۲
۰ نفر

سازمان ثبت‌احوال کشور تأیید می‌کند که میانگین سن ازدواج در ۵‌سال گذشته ۶‌ماه بیشتر شده است.

مديركل دفتر آمار و اطلاعات جمعيتي اين سازمان روز گذشته گفت: «ميزان افزايش سن ازدواج در زنان 4‌ماه و در مردان 6‌ماه بوده است. ميانگين سن در نخستين ازدواج در استان تهران نيز در 5 سال گذشته 11‌ماه افزايش داشته است».

محمدباقر عباسي البته اعلام نكرد كه اين افزايش 4 و 6‌ماه از چه سني است و ميانگين سن ازدواج از نظر او چند سال است اما سال گذشته و مدير قبلي سازمان ثبت‌احوال در اين سمت، ميانگين سن ازدواج در سال 94 را براي مردان 28/5 و براي زنان 23/8 اعلام كرده بود.

همچنين به گفته عباسي 45درصد زنان ايراني كه در سال 1391 ازدواج كرده بودند، تا نيمه اول سال 1395يك فرزند به دنيا آورده‌اند و ميانگين فاصله ازدواج تا تولد نخستين فرزند اين افراد به‌طور ميانگين حدود 2سال بوده است. او بعد هم برخي آمار‌ها درباره طلاق را همراه با نوعي بزرگ‌نمايي توصيف كرد و افزود: «به نسبت رشد تعداد خانواده‌ها در كشور، خانواده‌هايي نيز در معرض از هم گسيختگي‌ قرار دارند اما به‌طور كلي ميزان طلاق در سال 1395 نسبت به سال 1393 كمي كاهش داشته است».

همزمان معاون مركز آمار ايران نيز از رشد مواليد كشور در يك سال گذشته خبر داد و گفت: «تعداد مواليد در سال 1395 به يك‌ميليون و 570 هزار نفر رسيده كه نسبت به سال‌هاي اخير رشد داشته است. در استان‌هاي خراسان‌شمالي و همدان شاهد رشد منفي و در استان‌هاي البرز، خراسان‌جنوبي، بوشهر، هرمزگان و تهران شاهد رشد جمعيت بالاتر از متوسط كشور هستيم.»

کد خبر 370773

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha