همشهری آنلاین: آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید با تقدیر از حضور مردم در پای صندوق های رای گفت: مسئولان اعم از ریاست جمهوری و دیگران باید این هنر را داشته باشند که با خدمات خود این مردم را به عنوان ستون دین سرپا نگه دارند.

به گزارش ایرنا این مرجع تقلید روز جمعه پس از شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران افزود: مردم برای رای انداختن و حضور در پای صندوق های رای نیستند، بلکه مردم ستون دین هستند همچنین حضرت علی(ع) مردم را به عنوان ستون دین معرفی کرده نه ستون سیاست، جمهوریت و حکومت.

وی ادامه داد: باید بفهمیم که اسلام مردم را ستون دین می داند نه ستون سیاست، ما در منطقه مین هستیم و در امنیت کامل به سر می بریم و فرزندان ما به استقبال شهادت رفته اند و باید تمام تلاش این باشد که این ستون را حفظ کنیم.

آیت الله جوادی آملی بیان کرد: ما درباره نماز جز این نداریم که نماز ستون دین است و اما درباره مردم تعبیرهای جالبی به کار رفته است، مردم را خالق مردم معرفی می کنند و حرف خالق مردم را باید از انبیا و اولیای الهی شنید.

وی گفت: ستونی که زمین افتاده نمی تواند مشکلی را حل کند، ملتی که جیب آن خالی است و سرپا نیست با تعارف نمی توان آن ستون را سرپا نگه داشت.

وی افزود: داشتن رهبر خوب یک طرف قضیه است، رهبر اگر علی بن ابی طالب(ع) هم باشد مادامی که مردم راضی، حاضر و پایدار نباشند شکست او قطعی است.

آیت الله جوادی آملی اضافه کرد: ما باید ادب و احترام را حفظ کنیم و این ادب و احترام سرجای خویش محفوظ است ولی باید ستون را سرپا نگه داشت.

وی ابراز امیدواری کرد مردم حضور خوبی در پای صندوق های رای داشته باشند و نتیجه ای که از صندوق ها در می‌آید مورد رضایت حضرت ولیعصر(عج) باشد.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز(جمعه) در حدود 63 هزار و 500 شعبه اخذ رای در سراسر کشور آغاز شد.
56 میلیون و 410 هزارو 234 تن واجد شرایط لازم رای دادن هستند که امروز می توانند با مراجعه به شعب اخذ رای در سراسر کشور آرای خود را به صندوق بریزند.

کد خبر 370510

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha