همشهری آنلاین: با شروع زمان رأی گیری برای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره از انتخابات شورای شهر و روستا، در کنار چهره‌های شناخته شده سیاسی، فرهنگی، عموم مردم و ... کاندیداهای ریاست جمهوری هم اول وقت پای صندوق رأی حاضر شدند.

انتخابات

به گزارش همشهری آنلاین؛ 4 کاندیدای نهایی میدان رقابت انتخابات ریاست جمهوری جز اولین هایی بودند که در کنار دو کاندید انصرافی انتخابات در محل رأی گیری حاضرشدند.

حسن روحانی، ابراهیم رئیسی، مصطفی میرسلیم و مصطفی هاشمی طبا، 4 کاندیدایی بودند که نقاط مختلف تهران رأی خود را به صندوق انداختند.  اسحاق جهانگیری هم همچون ابراهیم رئیسی با همراهی همسرش در انتخابات شرکت کرد اما قالیباف برخلاف کاندیداهای دیگر رأیش را در اردبیل به صندوق انداخت.

در جدول زیر می‎توانید محل رأی و صحبت های کاندیداها پس از رأی دادن را بخوانید:

نام کاندیدا

چه گفتند؟

روحانی حوالی ساعت 9 صبح به حسینیه ارشاد

  • هر نامزدی که انتخاب می شود باید به او کمک کرد تا این مسئولیت سنگین را به سرانجام برساند و هر کسی که انتخاب می شود باید از فردا با وحدت، همدلی و نشاط و شادی به او کمک کنیم.

 

  • اساس انتخابات بر مبنای قانون است و این انتخابات براساس قوانین کشور و در چارچوب مقررات قانونی است، گفت: کشور فقط با قانون اداره می شود و متاسفانه دو مشکلی که همواره وجود داشته قانون گریزی و اخلاق گریزی است که باید برای حل این دو مشکل به هم کمک کنیم.

 

  • شور و نشاط، شادی و یک رقابت سالم در روز 29 اردیبهشت ماه در سراسر کشور شکل گرفته است و امیدواریم با حضور پرشور مردم سرنوشت کشور در مرحله اول مشخص شود و هر کسی که انتخاب می شود باید با اتحاد و همدلی به او برای پیروزی ایران اسلامی کمک کنیم.

سید مصطفی هاشمی طبا دیگر نامزد ریاست جمهوری، مدرسه شهید قاسم زاده واقع در منطقه چهار

  • من با ایده مشخصی آمده ام و بر روی آن ایده هستم، در حال حاضر معنای انصراف این است که از ایده ام منصرف شده ام. من در عین حال گفته ام که هم خودم به روحانی رای خواهم داد و هم به هوادارانم گفته ام که به روحانی رای دهند.بعضی می گویند این تضاد است ولی ما درون تضادها زندگی می کنیم و مشکلی نداریم.

 

  • (در پاسخ به اینکه آیا انصراف ندادن شما از عرصه رقابت ، رای روحانی را کم نمی کند؟ ) خیر از آرای آقای روحانی کم نمی شود چون وی بدون این که به رای بنده نیاز داشته باشند رای خود را دارد.همان گونه که پیش تَر گفتم امیدوارم آقای روحانی پیروز شود.

حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی مسجد ارشاد شهرری

  • همه باید آرای مردم را امانتی الهی بدانیم و هر نتیجه ای حاصل شد آن نتیجه را بپذیریم.
  • نتیجه انتخابات هرچه باشد همه باید خود را موظف بدانند که آن نتیجه را به عنوان نتیجه قانونی تلقی کنند و اگر نتیجه‌ای که از انتخابات بیرون می آید، مطابق میل یک کاندیدا نباشد، نباید باعث به هم خوردن سازوکار انتخابات شود.

مصطفی میرسلیم با حضور در مسجد قبا

  • انتخابات زیادی از اول انقلاب اسلامی تاکنون برگزار شده که در برخی نتایج موافق و برخی مخالف نظر ما بوده و این بار هم همینطور است. ما به نظر مردم احترام می‌گذاریم.
  • (در پاسخ به این سئوال که در صورت رای آوری رقبایتان، اولین اقدام شما چیست؟) اولین کار این است که به او تبریک می‌گویم و بعد دستاوردهایی که از شناخت کشور داشتم را در اختیار او قرار خواهم داد.

در کنار این 4 کاندیدای اصلی انتخابات، اسحاق جهانگیری و محمدباقر قالیباف هم از صحنه رقابت انتخاباتی انصراف داده‌اند، در پای صندوق رأی حاضر شدند.

محمدباقر قالیباف با حضور در                

مسجد حضرت ابوالفضل اردبیل

  • این همه شور و شوق برای شرکت در انتخابات این پیام را می دهد که مردم همچنان در صحنه می باشند. حضور گسترده و گرم و آگاهانه ملت تایید کننده این مطلب است که پیروز واقعی انتخابات همین مردم انقلابی ایران می باشند.

 

  • (درباره هدف از سفر خود به اردبیل) دوشنبه گذشته قصد سفر به این شهر را داشتم که بنابه مشغله کاری امکان دیدار با مردم شریف این شهر میسر نشد و در این سفر خواستم ارادت قلبی خود را به این مردم ابراز کنم.

اسحاق جهانگیری معاون اول دولت یازدهم با همراهی همسرش با حضور در حسینیه ارشاد تهران

  • حضور ملت ایران در پای صندوق های رای پیام های فراوانی برای دشمنان خواهد داشت، پیام انتخابات برای دشمنان این است که این ملت با یکپارچگی و اتحاد، راه خود را پیدا کرده و از آرمان های امام، انقلاب و رهبری دفاع خواهد کرد.

 

کد خبر 370503

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha