مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نوجوانی هندی موفق به ساخت سبک‌ترین ماهواره جهان شده‌است، و قرار است این ماهواره در ماه ژوئن از پایگاه فضایی متعلق به ناسا به مدار زمین پرتاب شود.

ماهواره

براساس گزارش BBC، ريفات شاروك موفق به ساخت ماهواره‌اي 64 گرمي شده‌است كه در رقابت طراحي جوانان به عنوان برنده انتخاب شده‌است.

اين جوان 18 ساله مي‌گويد هدف اصلي او نمايش دادن توانايي‌هاي بالاي چاپگر سه‌بعدي و فيبرهاي كربني را به نمايش بگذارد. اكنون قرار است اين ماهواره سبك به ماموريتي چهار ساعته در مدار زمين فرستاده شود.

ماهواره

در اين ماموريت ماهواره‌ سبك‌وزن در فضاي خلاء براي 12 دقيقه فعاليت خواهد كرد. شاروك مي‌گويد تمام بخش‌هاي اين ماهواره را خود ساخته كه به برد رايانه‌اي جديد و هشت حسگر براي اندازه‌گيري شتاب، چرخش و مگنتوسفر زمين مجهز است. 

اين ماهواره كه به احترام رئيس‌جمهور سابق هندوستان عبدل‌الكلام ، كلام‌ست نام دارد، براي بلند‌پروازي‌هاي علمي و فضايي هندوستان قدمي قابل توجه به شمار مي‌رود. پروژه وي در رقابتي بانام مكعب در فضا كه با حمايت ناسا برگزار شده‌بود به عنوان برنده اعلام شد.

ريفات از شهري كوچك در منطقه تاميل نادو زندگي مي‌كند و اكنون به عنوان دانشمند ارشد در مركز فضايي كودكان در چناي هندوستان مشغول به كار است، سازماني كه در زمينه ارتقا علوم و تحصيلات براي كودكان و نوجوانان هندي فعاليت دارد.

کد خبر 370364

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha