شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: بنیان‌گذار مدارس طبیعت در ایران گفت: تاکنون ۴۶ مدرسه طبیعت در کشور راه‌اندازی شده و حال آن که هنوز در هیچ کشور آسیایی مدرسه‌ای به نام طبیعت فعال نشده است.

فعالیت ۴۶ مدرسه طبیعت در ایران

به گزارش ایرنا عبدالحسین وهاب‌زاده روز چهارشنبه در همایش "'به سوی طبیعت برای زندگی" در سبزوار اظهار کرد:‌ مدارس طبیعت گفتمان جدیدی برای سلامت، امنیت و آموزش کودکان طرح کرده و در این مدارس کودکان با استفاده از خاک، گل، سنگ، حیوانات و گیاهان با طبیعت مانوس می‌شوند.

وی افزود: در شرایطی که امروز اکثر کودکان درگیر فضای مجازی و بازی‌های یارانه‌ای هستند، مدارس طبیعت می‌توانند در رهایی و کاهش استفاده کودکان از فضای مجازی نقش و تاثیر بسیار مهمی داشته باشند.

وهاب‌زاده گفت: حضور کودکان در مدرسه طبیعت علاوه بر تحرک، نشاط و آشنایی کودکان با طبیعت، سبب تربیت نسلی می‌شود که حفظ محیط زیست را سرمایه‌ای برای نسل‌های آینده بداند.

وی افزود: فضاهای وسیع همچون پردیس دانشگاه‌‌ها، بوستان‌ها و مراکز تحقیقات کشاورزی، مکان‌های مناسبی برای ایجاد مدارس طبیعت است.

  • نیمی از سمن‌های زیست محیطی خراسان رضوی غیرفعالند

مسئول آموزش و مشارکت مردمی سازمان محیط زیست خراسان رضوی نیز گفت: 47 سازمان مردم نهاد (سمن) زیست محیطی در این استان به ثبت رسیده است که اکنون از این تعداد 23 سمن فعالند.

منصور حیدری افزود: سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست، بستری برای تحقق اهداف آموزشی، ترویجی سازمان حفاظت محیط زیست هستند و دوستداران طبیعت در این سمن‌ها به عنوان بازوان فرهنگی اداره محیط زیست در گسترش فرهنگ حفاظت از محیط زیست بین مردم عمل می‌کنند.

وی افزود: پاکسازی طبیعت، مشارکت در ایجاد فضای سبز و عکس‌برداری از مناطق حفاظت شده از جمله برخی فعالیت‌های سمن‌های محیط زیست در خراسان رضوی است.

وی با اشاره به این که بر اساس اصل 50 قانون اساسی حفاظت از محیط زیست وظیفه‌ای همگانی است، گفت: در شهرستان سبزوار سه سمن در زمینه محیط زیست فعالیت دارند.

سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.

کد خبر 369847

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha