پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
۰ نفر

خبر > دو روز دیگر تا پایان سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران در شهر آفتاب باقی‌مانده و همین دو روز را برای بازدید از نمایشگاه فرصت داریم؛ نمایشگاهی با فعالیت‌های گوناگون در حوزه کتاب.

عکس: محمود اعتمادی
  • پارك كتاب كودك

يكي از برنامه‌هاي نمايشگاه كتاب امسال برگزاري پارک کتاب کودک است كه ميزبان كودكان و نوجوانان دوستدار مطالعه است. به گزارش روابط‌عمومی فرهنگ‌سرای خاتم(ص) حامد طراحی، رییس فرهنگ‌سرای خاتم‌(ص‌) و مدیر فرهنگی‌هنری منطقه‌ي 18، درباره‌ي اين پارك كودك مي‌گويد: «پارک کتاب کودک الگویی از برنامه‌های خلاق است که می‌تواند کودک را به مطالعه علاقه‌مند کند.»

او مي‌گويد: «اين پارك، با بهره‌گیری از تکنیک‌های مختلف «دنیای کودک» را به «جهان کتاب‌ها» پیوند می‌زند و تصویر کتاب که به‌دلیل بروز رسانه‌های نوظهور تا حدودی تحت تأثیر قرار گرفته، در ذهن کودک باز طراحی می‌شود.»

به گفته‌ي طراحی: «در برنامه‌های پارک کتاب تلاش می‌شود از طریق بازی‌های خلاق و قصه گویی، مفهومی از کتاب‌ها در ذهن کودک ایجاد شود که بچه‌ها بیش از سایر رسانه‌ها به سمت کتاب گرايش پيدا كنند.»

 

  • پشت ميز اقوام

شايد دوست داشته باشي بداني نويسنده‌ها‌ي محبوب شما اهل كدام ديار‌ند و چه ردپايي از زادگاه و فرهنگ قومي‌ در آثارشان پيداست. در روزهاي برپايي نمايشگاه برنامه‌ي ميز گفت‌وگوي اقوام به دبيري جعفر توزنده‌جاني داير است.

او به خبرنگار هفته‌نامه‌ي دوچرخه مي‌گويد: «ما در انجمن نويسندگان كودك و نوجوان 500 عضو با سليقه‌ و فكرهاي گوناگون از اقوام متفاوت داريم. خيلي نويسندگان كودك و نوجوان از شهرستان‌هاي دور و نزديك كشور هستند و با الهام از زادگاه و خرده فرهنگ خود آثاري خلق كرده‌اند.

شايد براي كودكان و نوجوانان و مخاطبان اين آثار جالب باشد كه بيش‌تر درباره‌ي اين‌گونه آثار بدانند. به‌خاطر همين هرروز برنامه‌ی میز گفت‌وگوی اقوام از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در سالن کودک نوجوان B4، سرای اهل قلم برپاست.»

 

  • عرضه‌ي محصولات فرهنگي كانون پرورش فكري

غرفه‌ي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان علاوه بر عرضه‌ي کتاب، محصولات فرهنگی کانون را نيز عرضه مي‌كند. به گزارش روابط عمومی کانون، عرضه‌ي بیش از 800 عنوان کتاب، سرگرمی سازنده و لوح‌های فشرده‌ي فیلم، بازی رایانه‌ای، کتاب الکترونیک و... از صبح روز 13 اردیبهشت 1396 در سه بخش «کودک و نوجوان»، «ناشران عمومی» و  «ناشران آموزشی» آغاز
 شد.

هم‌چنین در این دوره از نمایشگاه تمامی کتاب‌های آموزشی و نشریه‌ها و لوح‌های فشرده‌ي کمک آموزشی کانون زبان ایران نیز به علاقه‌مندان عرضه می‌شود. غرفه‌های کانون در نمایشگاه کتاب تهران در بخش «کودک و نوجوان» در سالن B109، غرفه‌ي‌ 44، در بخش «ناشران عمومی» در سالن اصلی 2، سالنA3، راهروی 6، غرفه‌ي 1004 و در بخش «ناشران آموزشی» در سالن D4، غرفه‌ي 4 پذیرای علاقه‌مندان است.

سی‌آُمین نمایشگاه کتاب تهران تا پایان روز 23 اردیبهشت 96 در «شهر آفتاب» واقع در آزادراه خلیج‌فارس (بزرگ‌راه تهران- قم) روبه‌روی مرقد مطهر امام خمینی(ره) همه‌روزه از ساعت 10 تا 20 پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

کد خبر 369496

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha